خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آرامگاه پاپ بندیکت شانزدهم در کلیسای سنت پیتر به روی عموم باز می‌شود

آرامگاه پاپ بندیکت شانزدهم در اتاق مزار زیر کلیسای سنت پیتر واقع در میدان سنت پیتر از روز یک شنبه (۸ ژانویه) به‌روی عموم باز می‌شود.  

به گزارش ردنا(ادیان نیوز) به نقل از “اسوشیتدپرس” آرامگاه پاپ بندیکت شانزدهم در اتاق دفن در زیر طبقه اصلی کلیسا قرار گرفته است. بندیکت شانزدهم در سی‌و‌یکم دسامبر سال گذشته میلادی و در سن نود و پنج سالگی در واتیکان درگذشت و طی مراسم خاصی در پنجم ژانویه در اتاق مزار زیر کلیسای سنت پیتر واقع در میدان سنت پیتر به خاک سپرده شد.

براساس اخبار واتیکان، عموم مردم می‌توانند از صبح روز یک شنبه از آرامگاه بندیکت دیدن کنند.

بندیکت شانزدهم در سال ۲۰۱۳ از سمت خود استعفا داد و در تاریخ مسیحیان جهان اولین پاپی لقب گرفت که در شش صد سال اخیر سمت خود را رها می‌کند.

اسقف اعظم گئورگ گانسواین، منشی مخصوص بندیکت شانزدهم، مراسم نهایی تدفین را به جای آورد.

طی مراسم تدفین که از سوی پاپ فرانسیس ریاست می‌شد از سه تابوت برای حمل پیکر بندیکت شانزدهم استفاده شد: تابوت اول که از چوب درخت سرو ساخته شده بود و طی مراسم تدفین در میدان سنت پیتر در دید عموم گذاشته شد و تابوت دوم که روکش فلزی نقره‌ای داشت و تابوت سوم که از چوب درخت بلوط ساخته شده بود.

باید گفت نزدیک به پنجاه هزار نفر در مراسم تدفین بندیکت شانزدهم شرکت کردند و در حدود دویست هزار نفر شاهد مراسم بودند. پیکر بندیکت شانزدهم پس از سه روز سرانجام در کلیسای سنت پیتر دفن شد.

سنگ مقبره بندیکت شانزدهم از مرمر سفید ساخته شده و روی آن نام بندیکت، دویست و شصت و پنجمین پاپ کلیسای کاتولیک، حک شده است.

واتیکان اما اعلام نکرد آیا پاپ فرانسیس قبل از بازدید عمومی بر آرامگاه بندیکت شانزدهم حاضر می‌شود یا زمان دیگری به صورت خصوصی این کار را انجام می‌دهد.

از سویی هم پاپ فرانسیس روز یک شنبه طی سخنانی در جمع توریستان و افرادی که برای ادای احترام به پاپ بندیکت شانزدهم در میدان سنت پیتر جمع شده بودند به موعظه‌یی از بندیکت شانزدهم در سال ۲۰۰۸ در باب نجات اشاره کرد و گفت: “دین‌داران حین قضاوت دیگران از جمله کلیسای کاتولیک باید از درشتی پرهیز کرده به مهربانی و رحمت روی بیاورند، در سختی‌ها و مشقت شریک همدیگر باشند و از تفرقه اجتناب کنند.”

این در حالی‌ست که برخی از کسانی که مواضع محافظه‌کارانه‌تر بندیکت شانزدهم را ترجیح می‌دهند از سخنان پاپ فرانسیس که در مراسم تدفین بندیکت بیان شد انتقاد می‌کنند. به اعتقاد آنان پاپ فرانسیس در مراسم تدفین به طور سطی در مورد بندیکت شانزدهم سخن گفته است.

پاپ فرانسیس و بندیکت شانزدهم اگرچه همواره با احترام در مورد یکدیگر صحبت می‌کردند اما هواداران آنها سال‌هاست که درگیر تنش هستند.

خبر اصلی «آرامگاه بندیکت شانزدهم» را اینجا بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.