خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عربستان حضور بدون محرم زنان در مناسک حج را رسماً تصویب کرد

روز گذشته وزارت حج و عمره عربستان سعودی رسماً تصویب کرده است که زنان در مناسک اجازه دارند بدون محرم یا همراهی با گروه زنان، مناسک حج و عمره را بجا بیاورند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، برای نخستین‌بار در قوانین عربستان سعودی به زنان در مناسک اجازه داده می‌شود بدون محرم مناسک حج را بجا بیاورند.

شبکه الاخباریه همچنین به نقل از وزارت حج عربستان آورده است: «متقاضی اصلی فریضه حج می‌تواند پس از صدور فاکتور بسته انتخابی خود، یکی از همراهان را حذف کند.»

این شبکه افزود: «امکان اضافه کردن دوباره همراه پس از صدور فاکتور به روز شده متقاضی و تأیید فرایند حذف، امکان پذیر نمی‌باشد.».

براساس اعلام این وزارتخانه سعودی، مدت اقامت زائرانی که با حج عمره به عربستان می‌روند، ۹۰ روز همراه با لزوم پایبندی به این است.»

همچنین روزنامه عکاظ نوشت: «کمیته اسکان زائران حج در پایتخت مقدس اخیراً از آغاز دریافت درخواست‌های مجوز ساختمان‌های آماده شده برای اسکان زائران داخلی و و خارجی خبر داده است.».

این کمیته اعلام کرد که چنین تصمیمی در چارچوب آمادگی‌های زودهنگام برای استقبال از زائران در موسم آینده حج صورت گرفته است.

پنجم ژانویه جاری وزارت حج و عمره عربستان سعودی از اغاز درخواست حج برای زائران داخل عربستان از طریق چهار بسته خبر داد و اعلام کرد که در حج امسال شرط محرم حذف شده است.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.