خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست پاپ فرانسیس از اسرائیل و فلسطین: مارپیچ مرگ را متوقف کنید

پاپ فرانسیس «رهبر کاتولیک‌های جهان» از اسرائیل و فلسطین خواست خشونت و تنش‌های موجود را متوقف کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس روز گذشته با ابراز تاسف از «خشونت‌های اخیر» در سرزمین‌های اشغالی، از اسرائیل و فلسطین خواست تا برای دستیابی به صلح با یکدیگر گفتگو کنند.

پاپ فرانسیس در سخنانی پس از دعای آنجلوس در رم گفت که از خبر کشته شدن فلسطینی ها در عملیات ضد تروریستی اسرائیل و همچنین کشته شدن یهودیان اسرائیلی در تیراندازی به یک کنیسه در روز جمعه بسیار متأسف شده است.

او گفت: «با درد فراوان خبرهایی را که از سرزمین مقدس می‌شنوم؛ مارپیچ مرگ که هر روز در حال افزایش است، کاری جز از بین بردن اعتماد اندک بین این دو قوم نمی‌کند».

وی افزود: من از دو دولت و جامعه بین‌المللی درخواست می‌کنم و از آنها می‌خواهم بدون اتلاف وقت، راه‌های دیگری را بیابند که شامل گفتگو و جستجوی صادقانه برای صلح است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز شنبه متعهد شد که به حمله به کنیسه در حومه قدس اشغالی پاسخی «قوی، سریع و دقیق» بدهد. از سوی دیگر گروه‌های فلسطینی از جمله حماس نیز بر تلافی اقدامات اسرائیل تاکید کرده‌اند.

تهدیدات اسرائیل علیه مردم فلسطین درحالی است که حداقل ۳۰ فلسطینی از ابتدای ماه جاری در کرانه باختری کشته شده اند.

منبع ایرنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.