خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیروزی فعال مدافع حجاب در انتخابات ایالت کرناتکه هند

کنیز فاطمه که به عنوان یکی از فعالان مدافع حجاب در ایالت کرناتکه هند شناخته شده است توانست در انتخابات مجلس قانون‌گذاری این ایالت به پیروزی رسیده و کرسی خود را حفظ کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، فاطمه که نامزد نمایندگی حزب کنگره ملی هند (Indian National Congress) در منطقه گلبرگه شمالی (N. Gulbarga) شده بود توانست چاندراکانت پاتیل از BJP را در یک مبارزه نزدیک شکست بدهد.

فاطمه ۸۰۹۷۳ رأی (۴۵,۲۸ درصد) به دست آورد، در حالی که پاتیل ۷۸۲۶۱ رأی را به خود اختصاص داد.

او به رسانه‌های محلی گفت: کنگره ایالتی ممنوعیت پوشیدن حجاب در مدارس و کالج‌ها را لغو خواهد کرد.

کنیز فاطمه در جریان اعتراضات به ممنوعیت حجاب گفت: حجاب داشتن یک حق اولیه بود. در هند مستقل، ما زندگی آزاد داریم. نمی‌توانیم از کسی در مورد لباس سؤال بپرسیم. دختران نباید به این دلیل از حضور در دانشگاه‌ها منع شوند.

گلبرگه شمالی ۶۰ درصد جمعیت مسلمان دارد.

انتخابات مجلس قانونگذاری در کرناتکه در ۱۰ مه ۲۰۲۳ (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت) برای انتخاب همه ۲۲۴ عضو مجلس قانونگذاری کرناتکه برگزار شد. نتایج این انتخابات در ۱۳ مه ۲۰۲۳ (یکشنبه) اعلام شد. این انتخابات با مشارکت ۷۳,۱۹ درصدی، بالاترین رکورد ثبت شده در تاریخ انتخابات مجلس قانونگذاری در کرناتکه بود.

براساس نتایج اعلام شده حزب کنگره ملی توانست ۱۳۵ کرسی را در این انتخابات به دست بیاورد و حزب BJP ۶۶ کرسی و جاناتا دال ۱۹ کرسی را به دست آوردند. ۴ کرسی هم به سایر احزاب رسید.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.