خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دعوت به اسلام در خانه «کشیش اوانجلیک» از مسیحیان برزیل

حجت‌الاسلام «احمد قادری» از روحانیون مبلغ حوزه علمیه قم بر اساس یادداشتی که در اختیار ادیان نیوزقرار داده است به دیدار و حضورش با چهره های تاثیرگذار مسیحیان بزریل اشاره و از دعوت مستقیم کشیش اوانجلیک در این کشور خبر داده است.

به گزارش اختصاصی ردنا (ادیان نیوز)، در ادامه‌ی ملاقات‌هایی که با چهره‌های تاثیرگذارِ شهر گوارانتا Guaranta داشتم، قرار شد با مهمترین کشیش اوانجلیک هایِ شهر، دیدار کنم. در حقیقت اوانجلیست‌ها، شاخه‌ای از مسیحیت تبشیری هستند که ادّعا دارند محبّت، دوستی و عشقِ به انسانیت را در جهان تزریق می‌کنند. آنان در سال‌های اخیر، رشد سریعی داشته‌اند و طبق آمار رسمیِ دولت برزیل در سال ۲۰۰۰ میلادی، تعداد آنها، حدود ۲۶ میلیون نفر گزارش داده شده است.

نمایی-از-کشیش-اوانجلیک-برزیلیخلاصه، وقتی بنا شد به دیدار کشیش اوانجلیک‌ها بروم، با اینکه این جلسه از قبل هماهنگ شده بود، با چهره‌ای عَبوس و خشم‌آلود ظاهر شد، به گونه‌ای که ظاهرا پیش از این، در خصوص دین و شخصیتِ من، اطلاعاتی داشت. به هر صورت رفتیم و داخل اتاق پذیرایی، نشستیم. فقط اسمش اتاق پذیرایی بود، وگرنه هیچ خبری نه از پذیراییِ مادّی بود و نه از صفا و صمیمیت.

بعد از مختصر گفتگوی اولیه، وارد همان مباحث اعتقادی شدم. از هر جایی می‌خواستم وارد بحث شَوم تا از مشترکات مسیحیت و اسلام بگویم، مسیر را می‌بست. وقتی از توحید صحبت می‌ شد، می‌گفت خدای ما با شما متفاوت است. درباره‌ی پیامبران نیز همین طور بود. معتقد بود ما پس از حضرت عیسی علیه‌‏السلام، هیچ پیامبری نداریم و هر شخصی چنین ادعایی هم داشته باشد، اصلا قبول نداریم. در عین حال، طبق روالی که داشتم، برای او نیز در کنار هدیه‌ی شکلات، جزوه‌ای از معرفی اسلام گذاشتم تا شاید اگر فطرتش به دنبال گمشده‌ی اصلی می‌گشت، به آن دسترسی داشته باشد.

 

 

 

 

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.