خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شروع مجدد فیلمبرداری سریال معاویه توسط شبکه mbc سعودی

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد سریال معاویه که به تازگی از شبکه mbc سعودی همچنان بر روی رویدادهای اختلافی تمرکز دارد که فقط به درگیری‌های فرقه‌ای دامن می‌زند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پس از اینکه شبکه mbc سعودی سال گذشته اعلام کرد که در ماه رمضان سریال معاویه را پخش نخواهد کرد، این شبکه سعودی ناگهان اعلام کرد که فیلمبرداری این سریال را ادامه خواهد داد.

شنیدن این خبر برای مخاطبان تکان دهنده بود. به ویژه اینکه پرونده این سریال که به ششمین خلیفه در اسلام و بنیانگذار سلسله امویان در شام می‌پردازد، قبل از پخش به طور کامل بسته شده بود.

در آن زمان اعتراضات به حد گسترده‌ای رسید و شیعیان جهان و برخی از اهل سنت مخالفت خود را اعلام کردند، تا جایی که مقتدی صدر تهدید و اعلام کرد این سریال زخم مسلمانان را دوباره باز خواهد کرد و این سریال نباید به هیچ عنوان پخش شود.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که سریال همچنان بر روی رویدادهای اختلافی تمرکز دارد که فقط به درگیری‌های فرقه‌ای دامن می‌زند و این بازی است که mbc به خوبی بر آن مسلط است.

این موارد علاوه بر متن ضعیفی است که توسط خالد صالح مصری نوشته شده و به هیچ عنوان با حقایق تاریخی مورد توافق علمای دین مطابقت ندارد.

فیلمبرداری سریال معاویه هفته گذشته در شهر توزر در جنوب تونس که از نظر جغرافیایی بسیار شبیه به جنوب عراق است، به کارگردانی احمد مدحت آغاز شد.

کارگردان اولیه اثر طارق العریان، برخی از صحنه‌های آن را یک سال پیش فیلمبرداری کرده بود و بعدا در اظهارات رسانه‌ای از این کار کناره‌گیری کرد.

نکته قابل توجه این است که احمد مدحت، کارگردان جدید اثر، تجربه قابل توجهی در کارگردانی سریال‌های تاریخی ندارد. بیشتر تجربه او در گروه کوچکی از پروژه‌های نمایشی مصری بوده است.

علیرغم شروع فیلمبرداری اثر، سریال در قالب جدید خود با پنهان کاری زیادی همراه بوده. مشخص نیست در حال حاضر چه فیلمی در حال فیلمبرداری است:

آیا قسمت دوم اثری است که سال گذشته فیلمبرداری شده و به اتمام نرسیده است یا ادامه قسمت اول است که پخش نشده یا قالب جدیدی برای سریال پس از تغییر کارگردان؟!

هم زمان با فیلمبرداری سریال معاویه در شهر توزر و روستاهای اطراف آن فیلمبرداری در شهرهای دیگر تونس نیز انجام خواهد شد. از جمله این شهرها، شهر القیروان (۱۶۰ کیلومتری تونس) که سومین پایتخت اسلامی محسوب می‌شود و شهر المنستیر، به طور خاص در مکان دیدنی معروف آن، رباط المنستیر، که یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین قلعه‌های دفاعی اسلامی در مغرب است.

منبع سیاق
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.