خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سید ابوالحسن نواب: گردشگری زیربنای اقتصاد و معرف فرهنگی جامعه است

حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب «موسس دانشگاه ادیان و مذاهب» در نشست علمی و تخصصی «گردشگری و صلح» مطرح کرد: امروز گردشگری زیربنای اقتصادی برای خیلی از کشورهاست و از این راه درآمدزایی می‌کنند، بنابراین شرط اول در گردشگری فراهم کردن زیربنا است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مؤسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب در نشست علمی تخصصی «گردشگری و صلح» که به همت معاونت ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم برگزار شد، اذعان کرد: گردشگری باعث تقویت و رشد اقتصاد و معرف فرهنگ هر کشور است. بنابراین این امر نیازمند سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زیرساختها است تا گردشگران وارد کشور شوند. همچنین گردشگری پشتوانه قرآنی دارد و برای کشور هم درآمدزا است و مشکلات فرهنگی و اخلاقی برای کشور هم ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب بیان کرد:‌ دولت سیزدهم کارهای خوبی در زمینه گردشگری کرده است تا جایی که با کمک وزارت امور خارجه، کشورهای زیادی با ایران رابطه گردشگری دارند و نیازی به گرفتن روادید هم ندارند.

وی ادامه داد: امروز گردشگری زیربنای اقتصادی برای خیلی از کشورهاست و از این راه درآمدزایی می‌کنند، بنابراین شرط اول در گردشگری فراهم کردن زیربنا است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: امروز کشورهای خارجی مانند ازبکستان برای مسأله گردشگری زیرساخت درست کرده‌اند و استفاده خوبی از گردشگری دارند.

مؤسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب، با بیان این که گردشگری باعث تقویت و رشد اقتصاد و معرف فرهنگ هر کشور است، افزود: این امر نیازمند سرمایه‌گذاری، فراهم کردن و زیرساختها است تا گردشگران وارد کشور شوند.

تصویری از سید ابوالحسن نواب در دانشگاه ادیان

وی با بیان این که گردشگری اشتغالزا و اشتغال‌آفرین است، اضافه کرد: معتقد هستم، با فراهم کردن زیرساخت‌ها، می‌توان کارهای فاخری در جذب گردشگر انجام داد و با تلاش وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت جدید این امر اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب در پایان افزود: برای جذب گردشگر در استان قم نیازمند فرهنگ‌سازی و اغناء‌سازی هستیم و باید تلاش کرد، به گردشگری حیات دوباره ببخشیم و این صنعت را به مردم معرفی کنیم. تکیه اصلی گردشگری قم باید بر هتل و اماکن استراحتی درجه یک باشد، زیرا بسیاری از گردشگران دغدغه سکونت را دارند. گردشگری به عنوان اصل قرآنی، پایه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، منبع درآمد سالم، اشتغال زا و اشتغال آفرین بسیار مهم است.

تصویری از سید ابوالحسن نواب در دانشگاه ادیان

منبع روابط عمومی دانشگاه ادیان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.