خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افراد مسلح دومرتبه وارد عبادتگاه سیک ها در کابل شدند

اعضای سیک های افغانستان می گویند که شماری از افراد مسلح وابسته به طالبان روز جمعه بار دیگر وارد عبادتگاه آنها در منطقه کارته پروان کابل شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک عضو سیک های افغانستان در تماس تلفونی به اندیان اکسپرس گفته است که روز جمعه ۲۴ میزان شماری از افراد مسلح که وابسته به طالبان بودند وارد «گوردواره» آنها در منطقه کارته پروان شهر کابل شده و با بازرسی و تلاشی از نقاط مختلف این معبد به بهانه اینکه آنها در داخل گوردواره سلاح مخفی کرده اند سبب رعب و وحشت اهل سیک آنجا شدند.

این در حالیست که تقریبا ۱۰ روز گذشته نیز شماری از افراد مسلح وارد این گوردواره شده بودند و با تخریب کمره های امنیتی و دیگر لوازم آنها ایجاد وحشت کرده بودند.

اعضای اهل سیک افغانستان گفتند که آن افراد هنگام ورود به داخل عبادتگاه خود را از افراد امارت اسلامی طالبان معرفی کردند.

اما طالبان آن را رد کرد و چند روز بعد اعلام کرد که کسانی که سبب آزار و اذیت اهل سیک افغانستان شده بودند را بازداشت کرده اند.

جامعه اهل سیک افغانستان که زمانی که جمعیت شان به حدود ۱۰۰ هزار تن می رسید هم اکنون کمتر از ۲۰۰ تن در افغانستان است که خواهان خروج از کشور برای حفظ جانشان هستند.

منبع رها
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.