خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیت‌الله اراکی: «فرهنگ» و «دین» نباید جزو مسائل حاشیه‌ای قرار بگیرند

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه آیت‌الله اراکی با اشاره به حساسیت مقوله فرهنگ و دین گفت: حوزه فرهنگ و دین یکی از امور اصلی کشور است و نباید جزو مسائل حاشیه ای قرار گیرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با آیت‌الله اراکی عضو شورای عالی حوزه، دیدار و درخصوص موضوع فرهنگ و دین گفتگو کرد.

آیت‌الله اراکی در ابتدای مطالب خود بیان کرد: تبلیغ اصلی ترین وظیفه انبیا بوده و اگر علما خود را «ورثه الانبیا» می‌دانند باید تحصیلات و تحقیقات آنان مقدمه‌ای برای فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی باشد.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دفتر تبلیغات اسلامی نماد روشنفکری حوزه های علمیه است اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی در بیانات خود، دفتر تبلیغات اسلامی را نماد روشنفکری حوزه برشمرده است، منظور از نماد روشنفکری توجه به تناسب زمان و تحولات انقلاب با فعالیت‌های تبلیغی می‌باشد.

وی گفت: در عرصه تبلیغ روش های سنتی وجود دارد که این روش ها هم باید تقویت و هم تداوم یابد، لکن در جامعه کنونی نیازمند روش های غیر سنتی هستیم تا بتوانیم با اقشار مختلف جامعه ارتباط برقرار نمائیم. هم اکنون با در اختیار داشتن تمام ظرفیت های مادی و معنوی از نرساندن پیام و معارف دینی به مردم حتی در روستاهای دور افتاده دیگر معذور نخواهیم بود.

وی در ادامه بر ضرورت ایجاد فعالیت‌های فرهنگی و دینی متناسب با روحیات و سن مخاطب تاکید کرد و افزود: برای آگاهی بخشی اقشار مختلف باید از روش های مختلف استفاده نمود، به عنوان مثال برای قشر جوان باید فعالیت متناسب با سن و روحیات آنان شکل گیرد و متاسفانه این امر تاکنون به صورت کامل و جدی رخ نداده است.

وی اظهار داشت: در عرصه فعالیت های فرهنگی برای قشر نوجوان همانطور که دشمنان به صورت شبانه روزی و بدون وقفه در حال فعالیت هستند مسئولان فرهنگی و تبلیغی کشور نیز باید به صورت جهادی و بی وقفه در جهت گفتمان سازی و ایجاد بسترهای تبلیغی تلاش نمایند. اینکه یک مبلغ به صورت خودجوش و در مدت محدود برای امر تبلیغ به مدارس برود کار خوبی است اما کافی نخواهد بود. لازم است گفتمان متناسب با قشر نوجوان ابداع شود و این امر از جمله کارهای مهم ای است که تمام نهادهای تبلیغی در کشور خصوصا دفتر تبلیغات اسلامی لازم است که به آن بپردازد.

وی ابراز کرد: در عرصه مدیریت مبلغان و امور تبلیغی نباید منتظر بمانیم تا یک مبلغ بیاید و ما کار های اعزام او را انجام دهیم بلکه، مبلغان توانمند باید شناسایی شده مسئولین در پی جذب و اعزام آنان و همچنین تامین معیشت و رفع مشکلات اقتصادی آنان برآیند.

وی بیان کرد: یک فعالیت فرهنگی تمیز و موثر نیازمند بودجه متناسب با خودش است، نمی‌شود بودجه کافی در نظر نگرفت و منتظر یک فعالیت موفق بود، حوزه فرهنگ و دین یکی از امور اصلی کشور است و نباید جزو مسائل حاشیه‌ای قرار گیرد.

منبع بلاغ
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.