خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سید ابوالحسن نواب: زنان موجب سلامت اداری کشور هستند

ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر طراحی برنامه جامع برای جامعه زنان عنوان کرد: اگر به مسئله زنان بی توجهی کنیم قطعا بهترین بستر را برای رشد فزآینده جریان فمنیسم آماده کرده‌ایم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور سرکار خانم دکتر انسیه خزعلی معاون محترم رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، ریاست دانشگاه؛ حجت‌الاسلام المسملین سید ابوالحسن نواب، معاونین، اعضای هیئت علمی، اساتید و دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

بر اساس این گزارش سید ابوالحسن نواب ریاست محترم دانشگاه ضمن خیر مقدم به همه شرکت کنندگان در مراسم افتتاحیه دانشکده زن و خانواده و همچنین خیر مقدم به سر کار خانم دکتر انسیه خزعلی معاون محترم رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مرحوم شهید مطهری قبل از پیروزی انقلاب می‌خواستند به پاریس بروند. از او پرسیدند که چرا می‌خواهید به پاریس بروید. ایشان گفتند که به پاریس می‌روم تا به امام خمینی(ره) بگویم که مساله زن، مساله مهمی است از آن غفلت نکنید.

ایشان در ادامه بیان کرد: وقتی که برگشتند از ایشان پرسیده شد که چه شد. ایشان گفتند که خود امام به مسأله زن توجه بیشتری داشتند آنجا که فرمودند از دامن زن مرد به معراج می‌رود. حضرت امام خمینی(ره) در حقیقت معتقد بودند که زن مظهر تحقق آمال بشر است. زن پرورش دهنده زنان و مردان ارجمند است. دامن زن محل تربیت بزرگ زنان و بزرگ مردان است.

وی ادامه داد: ما متاسفانه در کشور به زن بهای لازم را ندادیم و ظاهرا علی‌رغم ظواهری که در پست‌های دولتی وجود دارد ما نمی‌خواهیم این بها را به جامعه زنان بدهیم. ما باید همواره به این نکته توجه داشته باشیم که اگر به مسأله زنان بی توجهی کنیم قطعا بهترین بستر را برای رشد فزآینده فمنیسم آماده کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کردند: آقای بهجت سخن قابل تاملی دارند. ایشان فرموده‌اند علمایی که گفتند دین از سیاست جداست خودشان بهترین طعمه برای سیاست بازان بودند و از آنها سوء‌استفاده‌های زیادی شد. این مسأله در خصوص زن هم می‌تواند صادق باشد. یعنی اگر ما به اندازه کافی به زنان و مسائل آنها توجه نکنیم قطعا در جای دیگری باید بهای آن را بپردازیم. در صورت بی توجهی ما به این مسأله، در آینده‌ای نزدیک شاهد این خواهیم بود که از زنان به عنوان ابزار استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: من الان پیش‌بینی می‌کنم و شما قطعا در ۵ سال آینده پیش‌بینی من را خواهید دید؛ آن تعداد زن فمیستی که در افغانستان زیر فشارهای طالبان تربیت خواهد شد در هیچ جای دنیا نخواهد شد. در واقع فشارهای طالبان بر زنان در افغانستان نتیجه‌ای جز تربیت یک لشکر فمنیست نخواهد بود.

غیبت نقش پنجاه درصدی جامعه زنان در حوزه های اجتماعی

وی بیان کرد: متاسفانه ما در کشور همه چیز را مردانه دیده‌ایم و سهم ۵۰ درصدی جامعه زنان در بسیاری از حوزه‌ها رعایت نشده است. ما در بسیاری از بخش‌ها به زنان به اندازه کافی بها ندادیم. بنابراین وقتی صحبت از بها دادن به مسأله زن می‌شود بها دادن به همه جوانب است. به نظر من یکی از ابعاد آن بها دادن به موضوع زن در بخش فرهنگی است. ما برای جامعه مردان در بخش‌های فرهنگی کارهای زیادی کردیم در حالی که در خصوص جامعه زنان این مساله به درستی انجام نشده است. ما نیاز به برنامه ریزی مدونی از لحاظ فرهنگی درخصوص زنان در کشور داریم و واقعا در این خصوص ضعف زیادی وجود دارد.

انسیه-خزعلی

تلاش زنان برای در دست گرفتن اقدامات فرهنگی در جامعه

حجت‌الاسلام و المسلین سید ابوالحسن نواب تاکید کرد: البته ممکن است در کشور خدمات زیادی برای زنان وجود داشته باشد، قوانین و تسهیلاتی برای زنان تدوین شده باشد اما متاسفانه خود زنان از آن خبر ندارند. برای اینکه کار فرهنگی تعمیق داشته باشد و به درستی انجام شود باید این کار فرهنگی به دست خود زنان انجام شود و اینطور نباشد که این کار نیز توسط مردان انجام شود در این برنامه فرهنگی باید سهم زنان در صدا و سیما حفظ شود.

زنان موجب سلامت اداری کشور هستند

وی تصریح کرد: زنان باید در کشور به طور جدی و بدون هر گونه شعار زدگی به کار گرفته شوند. زنان موجب سلامت اداری کشور هستند. مدیریت زنان در جهان تجربه شده است. هر جایی که زنان حضور داشتند فساد کمتری وجود داشته است. شما باید در دولت به صورت جدی وارد عمل شوید و مسئولین دولت را به داشتن وزرای زن بیشتر، متقاعد کنید. چه اشکالی دارد که زنان به عنوان وزیر استفاده شوند و مثلا ۴ و ۵ نفر از وزرا، زن باشند.

ریاست دانشگاه در پایان عنوان کرد: خوشبختانه ما این دانشگاه را به دور از هر گونه افراط و تفریط و با عقلانیت و اعتدال بنا کردیم. امروز شاهد این هستیم که چقدر اعتدال و عقلانیت جواب می‌دهد. درحالی که برخی از دانشگاه‌های کشور دچار مشکلات و تظاهرات هستند، این دانشگاه در کمال سلامت به کار خود ادامه داده و به طور کلی دچار هیچگونه مسأله‌ای نشده است. من امیدوارم حضور شما در این دانشگاه باعث همکاری بیشتر این دانشکده و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری شود.

منبع روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.