خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سیاست خشونت‌طلبانه مودی علیه مسلمانان، تغذیه‌کننده افراط‌گرایی

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: سیاست دولت مودی در هند علیه مسلمانان افراط گرایی را در کشورهای همسایه تغذیه می کند و به چین فرصت سرمایه گذاری گسترده در منطقه را می دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی به قلم «مجیب مشال» نوشت: هند موضع اخلاقی مدارا گرایانه خود را به دلیل سیاست های نارندرا مودی، نخست وزیر هند ضد مسلمانان از دست داده است.

در این گزارش آمده است: الشیخه حسینه، نخست وزیر بنگلادش که از متحدان مودی است، ۷۱ گل سرخ به مناسبت تولد هفتاد و یک سالگی اش برای او فرستاده است. حسینه در پاسخ به حوادث خشونت بار ضد اقلیت هندو در کشورش می گوید که ما امیداریم اینگونه حوادث در هند رخ ندهد. این همان مسئله ای است که ممکن است بروضعیت بنگلادش تاثیر بگذارد و جامعه هندوی مارا تحت تاثیر قرار دهد.

نویسنده این گزارش معتقد است که مودی تلاش دارد تا خود را به عنوان حامی برای هندوها معرفی کند، به همین دلیل بر کاهش حقوق بشر در هند کار کرده است و این مسئله به ازبین رفتن موضع اخلاقی در این کشور منجر شده است. کشوری که تلاش دارد تا خود را مرکز مدارا و تحمل در منطقه جنوب آسیا معرفی کند.

منبع شیعه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.