خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نشست «تصویر آرنت از محبت تا داوری» برگزار می‌شود

سه‌شنبه هفته آینده؛

نشست هفتگی شهرکتاب با عنوان «تصویر آرنت از محبت تا داوری» با سخنرانی فرهنگ رجایی، در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، هانا آرنت (۱۹۰۶- ۱۹۷۵) از نامی‌ترین متفکران اندیشه‌ورزی سیاسی و از مطرح‌ترین و پربحث‌شده‌ترین نظریه‌پردازان سال‌های اخیر است. افق بنای فکری او از امر انسانی تا امر سیاسی را دربرمی‌گیرد. در سال‌های اخیر بیشتر آثار آرنت به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

فرهنگ رجایی دانشور فلسفه سیاسی و روابط بین‌الملل است که بیش از دو دهه است که عمر نزدیک به چهار دهه از دانشوری خود را به تدریس آرنت اشتغال دارد که هنوز ادامه دارد. او به تازگی دو اثر از آرنت به فارسی برگردانده است؛ «درس‌گفتارهایی از فلسفه سیاسی کانت [داوری]» توسط نشر انتشارات دمان و «محبت و آگوستین قدیس» توسط بنگاه ترجمه و انتشار کتاب پارسه.

رجایی در نشست مورد اشاره، به روایت خود از هانا آرنت و شرح این‌مساله می‌پردازد که چرا از میان آثار آرنت به برگردان این دو اثر اهتمام ورزیده است؛ که اولی آخرین آفرینش فکری و دومی اولین آفرینش فکری وی است.

این‌برنامه روز سه‌شنبه دوم آذر ساعت ۱۴ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پخش می‌شود.

منبع مرکز فرهنگی شهر کتاب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.