خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عدالت در جوامع دارای تنوع مذهب، نیازمند توجه بیشتر است

اندیشمند اوگاندایی مطرح کرد؛

آدام سبیالا گفت: اگر به عدالت در جامعه ای عمل نشود اختلاف جای آن را می گیرد، به خصوص اگر جامعه دارای تنوع مذهبی باشد، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آدام سبیالا، اندیشمند و محقق اوگاندایی به تلاش دشمنان برای ایجاد دودستگی در میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: یکی از روش های آسیب رساندن دشمنان اسلام دستیابی به اطلاعات سری و محرمانه برای ایجاد توطئه در زمینه های مختلف سیاسی، نظامی و فرهنگی در جوامع مسلمان و همچنین به وجود آوردن سوء ظن میان مسلمانان نسبت به هم، حکومت های اسلامی نسبت به یکدیگر و مردم جامعه نسبت به حکومت است.

وی با اشاره به عوامل فوق اظهار کرد: مسلمانان باید با آگاهی از این سناریوهای دشمنان با عقلانیت به گونه ای برنامه ریزی کنند که غیر از مسلمانان مومن را محرم و دوست خود تصور نکنند تا دشمنان نتوانند با اطلاع از واقعیات امور، آسیب های جبران ناپذیری را بر جامعه مسلمانان وارد سازند. در قرآن آمده است که اگر مؤمنان در تصمیمات خویش عقل خود را به کار گیرند دچار خسران نمیشوند.

اندیشمند و محقق اوگاندایی افزود: یکی از اهداف شکل گیری حکومت اسلامی به وجود آوردن قسط و عدالت است، بنابراین حاکمان و مسئولان دینی باید به این مسئله توجه کنند و آن را در همه ابعاد حکومت اجرا کنند؛ چنانکه در قرآن کریم یکی از اهداف ارسال پیامبران برپایی عدالت بیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به این اصل در جامعه ای عمل نشود اختلاف جای آن را می گیرد، به خصوص اگر جامعه دارای تنوع مذهبی باشد، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند.

آدام سبیالا در نهایت تصریح کرد: اگر در جامعه ای که جریان های مختلف مذهبی زندگی می کنند افراد از سرمایه ها و فرصتها به طور مساوی بهره مند گردند و در صورت درگیری و نزاع بین طرفین، بر اساس حق و عدالت داوری شود از تنش ها کاسته شده و راه برای ارتباط هر چه بیشتر باز می شود.

اندیشمند و محقق اوگاندایی ادامه داد: در همین مسیر دو اصل توحید و عدالت میتواند حیات جامعه را به ساحل نجات برساند و عدم وجود این دو اصل یا یکی از آن دو به تدریج جامعه مسلمان را به نابودی می کشاند.

منبع تقریب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.