خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ از رهبران بریتانیا و فرانسه خواست به حقوق انسانی پناهجویان احترام بگذارند

پاپ به جان باختن پناهجویان در کانال میان بریتانیا و فرانسه واکنش نشان داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس از رهبران انگلیس و فرانسه خواست به حقوق انسانی مهاجران و پناهجویان احترم بگذارند. این سخنان، واکنش پاپ به مرگ ۲۷ پناهجو در نزدیکی کانال مانش است. پس از این رخداد بریتانیا و فرانسه تلاش می‌کنند یکدیگر را در این حادثه مقصر جلوه دهند.

رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنان امروز خود در میدان سنت‌پیتر واتیکان تقریبن همه وقت موعظه خود را به مهاجران و پناهجویان اختصاص داد و گفت:” بگذارید به این فکر کنیم که چه تعداد انسان این روزها در راه مهاجرت جان خود را به خطر می‌اندازند؛ من با شنیدن اخبار مرگ مهاجران احساس درد می‌کنم، آنهایی که در کانال مانش یا در مرز بلاروس هستند؛ خیلی از آنها کودک هستند؛ من باز هم از کسانی که مسئولیت دارند می‌خواهم به مهاجران کمک کنند و به انسانیت آنها احترام بگذارند.”

در حالیکه  لندن و پاریس همچنان یکدیگر را به خاطر مرگ ۲۷ مهاجر در آب‌های کانال مانش مقصر می‌دانند، ماکرون اوایل روز جمعه به بریتانیا گفت که باید درخصوص چگونگی سرکوب سیل مهاجرانی که از جنگ و فقر به طرف این کانال فرار می‌کنند، جدی باشد در غیر این صورت باید از مذاکرات پیرامون این موضوع کنار گذاشته شود.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.