خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جشنواره «رنگ‌ها و نیرنگ‌ها» با ثبت ۴۰ یادمان هنری به کار خود پایان داد

پرونده نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری رنگ‌ها و نیرنگ ها که با هدف رصد فضای مجازی و فعالیت فرقه‌های نوظهور اسفند ۹۹ در سمنان گشوده شده بود روز یکشنبه با معرفی ۴۰ اثر برتر در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان به فرجام رسید.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب مهمترین موضوعات جشنواره «رنگ‌ها و نیرنگ‌ها» را به خود اختصاص دادند. هنرمندان کشور در رشته‌های هنری متعدد شامل پوستر، کاریکاتور، مستند تلویزیونی و رادیویی، فیلم داستانی کوتاه ، موشن‌گرافیک و موشن‌کمیک، نمایش کوتاه، پادکست و کتاب صوتی با آغاز فراخوان آثار خود را برای رقابت به این دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

مجموع آثار رسیده به این جشنواره ملی به ۳۸۰ اثر رسید که فرقه‌ها، فرقه ضاله بهائیت و مسیحیت صهیونیستی به ترتیب بیشترین موضوعات این آثار فرهنگی و هنری بودند.

مقابله فرهنگی و هنری با فرقه‌های ضاله و عرفان‌های کاذب از مهمترین اهداف صاحبان و برگزارکنندگان این جشنواره بوده است.

محورهای جشنواره مذکور نیز شامل فرقه‌ها، فرقه ضاله بهائیت، مسیحیت صهیونیستی، عرفان‌های کاذب و فرقه‌های نوظهور، انجمن حجتیه، تصوف و جریان‌های انحرافی فرقه‌های متصوفه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در آیین اختتامیه این جشنواره به تببین اهداف دشمنان در ترویج عرفان ها و فرق نوظهور پرداخت و عوامل داخلی و خارجی آن را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، ترویج‌کنندگان این فرقه‌ها و عرفان‌ها با ارائه حرف‌های زیبا در صدد منحرف‌کردن اذهان مردم به خصوص جوانان هستند و با تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره، آن را گامی مهم در استفاده از ابزار هنر برای مقابله با این عرفان ها و فرقه ها دانست.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این آیین طی سخنانی گفت: عرفان‌های کاذب و حمله به اعتقادات و دین از مهمترین روش‌های این نوع از درگیری‌های غیرنظامی دشمنان نظام اسلامی ایران است.

وی تهاجم به مغزها و تفکرات افراد جامعه در جنگ‌های فرهنگی و غیرنظامی را مورد اشاره قرارداد و افزود: جنگ‌های نظامی که دشمنان علیه کشور به‌ راه انداختند، با وجود وارد ساختن خسارت‌های مادی، اثرات معنوی بسیار ارزشمندی را در زندگی ملت ایران به همراه داشت که در آینده نیز اهمیت این ارزش‌ها بیشتر نمایان می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه تهاجم نظامی نیز در گذشته به عنوان نخستین هدف این دشمنان قسم‌خورده اسلام و ایران بوده است، گفت: جنگ‌های نظامی که دشمنان علیه کشور به‌ راه انداختند، با وجود وارد ساختن خسارت‌های مادی، اثرات معنوی بسیار ارزشمندی را در زندگی ملت ایران به همراه داشت که در آینده نیز اهمیت این ارزش‌ها بیشتر نمایان می‌شود.

در پایان این جشنواره ملی با اهدای لوح تقدیر و تندیس و جوایز دیگر از برگزیدگان تجلیل شد.

در برگزاری این جشنواره دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری و مشارکت داشتند و داوری بخش هنری آن نیز بر عهده این اداره کل بوده است.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.