خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همگرایی رهبران دینی به وحدت امت منجر می شود

در راستای اجرای توصیه های رهبر معظم انقلاب به برگزار کنندگان و میهمانان هفته وحدت معاونت، بین‌الملل حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان حج وزیارت نشست تخصصی جهت نقد و بررسی گام های شخصیت ها، جریانات و ملتهای اسلامی برگزار کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سید منذر حکیم، استاد حوزه و دانشگاه در این نشست با اشاره به تجربه های شخصیت های اسلامی همچون سید جمال الدین اسد آبادی، آیت الله کاشف الغطاء، آیت الله سید عبدالحسین شرف الدین، آیت الله بروجردی وحضرت امام خمینی(ره)، گفت: این شخصیت ها گامهای بلندی در راه تقریب مذاهب و در نهایت ایجاد یک نوع وحدت و همگرایی میان گروه ها، جریانات و مذاهب اسلامی به کار بستند.

به گفته وی سید جمال معتقد بود اصلاح حاکمان و ایجاد یک نوع تفاهم و همگرایی میان رهبران دینی، فرهنگی، وسیاسی جامعه اسلامی می تواند به وحدت امت و بازگشت آن به آموزه های فراگیر اسلام منجر شود، وبه همین دلیل تمامی تلاش خود را در راستای خطاب به رهبران جامعه متمرکز کرده بود.

استاد حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: آیت الله کاشف الغطاء با مطرح کردن عبارت معروف خود “بنی الاسلام علی التوحید وتوحید الکلمه، اسلام بر یکتاپرستی، و وحدت کلمه پایه ریزی شده است”، تمام تلاش خود را در زمینه یکپارچه کردن امت اسلامی بدون پرداختن به موارد اختلافی متمرکز کرده ونتایج قابل توجهی را بدست آورده بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به راهکار روائی وسندی سید عبدالحسین شرف الدین تأکید کرد: ایشان نیز توانست بسیاری از رهبران جهان تسنن را برای تحقق مسئله وحدت اسلامی با خود همراه کند.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم به تلاشهای آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره) وعصر حاضر گفت: در تمامی دورانها محورها وراهکارهای تقریب وگام برداشتن به سوی وحدت فراهم بوده، و در شرایط فعلی بیش از هر دوره فراهم می باشد، اما تنها چیزی که نیاز به آن بیش از موارد دیگر احساس می شود فرهنگ سازی در جامعه است. به گفته ایشان نهادینه کردن فرهنگ تقریب میان ملتها ونخبگان تنها عامل مؤثری است که می تواند در این زمینه بهترین اثر را داشته باشد.

نقش جهل وبی سوادی در تفرقه افکنی

حجت الاسلام شیخ «کاظم العبادی الناصری» پژوهشگر اسلامی از عراق دیگر شرکت کننده در این وبینار مجازی نیز با اشاره به راهکارهای نخبگان امت اسلامی در طول دورانها گفت: جهل وبی سوادی مهمترین عاملی است که دشمنان از آن برای تفرقه افکنی میان امت اسلامی بهره برداری کرده اند ونخبگان امت اسلامی باید تلاش کنند این دو عامل را حتی الامکان از جامعه خود بزدایند.

العبادی  گفت: جامعه کنونی عراق بیش ازهر جامعه دیگر آماده پذیرش وحدت وهمگرایی است اما طرحهای تفرقه افکنانه دشمنان وجهل اکثریت مردم تاکنون مانع تحقق این آرمان شده است. العبادی اظهار امیدواری کرد با بیرون راندن متجاوزان آمریکایی ملت عراق بتواند راهکارهای خود را جامه عمل پوشانده وگامهای بلندی را در راه تقریب وتحقق وحدت بردارد

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.