خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کسی که جان فدای ولایت می کند خدا حافظ اوست

به گزارش ادیان نیوز، همایش «رهروان زینبی»(س)  با ندای لبیک یا زینب ؛امروز پنج شنبه  15 آبانماه ، مصادف با ۱۲ محرم وسومین روز شهادت امام حسین (ع)و  با حضور بانوان عزادار در۲۷۳ امامزاده و بقعه متبرکه کشور  برگزار شد در همایشی که در آستان مقدس امامزاده صالح بن موسی الکاظم (ع) واقع در میدان تجریش تهران برگزار شد حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به واقعه کربلا و جانفشانی های حضرت زینب (س) گفت: نهضت امام حسین (ع) به دو مرحله تقسیم می شود یکی عزیمت از شهر مدینه و شهر کربلا و دیگری حرکت کاروان اسرا از کربلا تا شام. پرچمدار حرکت خاندان اهل بیت (ع) از مدینه تا کربلا حضرت امام حسین (ع) بودند که خورشید هدایت در عرش الهی هستند و از کربلا به بعد این پرچم به دست حضرت زینب کبری (س) قرار گرفت و ایشان نیز نقش آفرینی کردند.
حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: در کنار حضرت زینب (س) حضرت رباب، ام الکثوم و شخصیت های دیگر حضور داشتند که تکمیل کننده نهضت قیام امام حسین (ع) هستند. وی با اشاره به علل حرکت امام حسین (ع) به سوی کربلا گفت: روزی محمد حنفیه وقتی باخبر شد امام حسین (ع) به سمت کربلا حرکت کرده به ایشان فرمود چرا به آن سرزمین می روی؟ امام حسین (ع) برای آنکه درسی به محمد حنفیه بدهد تا او را از حرکت شرعی خود باخبر کند، فرمود ما هیچ کاری را بدون اجازه شرعی انجام نمی دهیم، من در عالم رویا جدم پیامبر (ص) را دیدم که فرمود به سمت عراق برو که خدا می خواهد تو را کشته ببیند.
وی افزود: امام حسین (ع) هرگز کار احساسی و شتاب زده نمی کند و با حجت شرعی قیام کرده است همچون که حضرت ابراهیم (ع) در رویا ذبح اسماعیل را دید. این سخن حجت را بر محمد حنفیه تمام کرد و ایشان را از دستور شرعی امام حسین (ع) برای عزیمت به سوی کربلا باخبر کرد. محمد حنفیه با شنیدن این سخن و مأموریت الهی امام حسین (ع) و اینکه نتیجه حرکت ایشان شهادت است، فرمود چرا حضرت زینب (س) و خاندانتان را همراه می کنید، امام حسین (ع) پاسخ داد من در خواب جدم را دیدم که فرمود زینب را همراه خود به کربلا ببر.
حجت الاسلام صدیقی عنوان کرد: در اقتضای آن زمان هیچ چیزی کاخ فساد بنی امیه را جز ذبح امام حسین (ع) تخریب نمی کرد، خون امام حسین موجب شد تا یزید و افکار پلیدش رسوا شود. وی با بیان این مطلب که حضرت زینب (س) به زنان عالم درس صبر و مقاومت در برابر بلا داد، گفت: زنان به تأسی از حضرت زینب (س) باید پرچمدار صبر باشند و نباید از این نکته غافل شد که اشک و فریاد بانوان می تواند جریان تبلیغی را به ثمر بنشاند همانطور که حضرت زینب (س) نهضت امام حسین (ع) را به مقصد رساند. حضرت زینب (س) درسی به بانوان داد که می تواند تحولی در تاریخ ایجاد کند، شهید با شهادت خود رسالت را تمام کرد و حضرت زینب (س) با صبر، اسارت و تحمل تازینه ها درس صبوری در برابر بلاها دادند.
وی افزود: همانگونه که حضرت زهرا (س) جلوی کشته شدن امیرالمومنین علی (ع) را گرفت حضرت فاطمه (س) با جانفشانی خود جان امامشان را حفظ کردند و حضرت زینب (س) به عنوان وارث تنها دختر پیامبر همین کار را تکرار کردند.
وی عنوان کرد: در مجلس ابن زیاد حضرت زینب (س) جلوی کشته شدن امام سجاد (ع) را گرفتند، بله اینگونه است که بانوان حق دارند خود را فدای ولایت و امامت کنند تا خدا حافظشان باشند. وی تصریح کرد: کسی که جان فدای ولایت می کند خدا حافظ اوست.
حجت الاسلام صدیقی عنوان کرد: خدا حضرت زینب (س) را به عنوان سنگر و محافظ امامت و ولایت قرار داد، یک بانو در کنار عاطفه و احساس خود می تواند آنچنان در مراتب عرفانی اوج بگیرد که همچون حضرت زینب (س) حافظ ولایت شود.
وی افزود: این معجزه الهی که حضرت زینب (س) در عین داغدیدگی، گرسنگی و دیدن صحنه های کشنده خودشان را حفظ کردند. ایشان شب یازدهم محرم پس از دیدن این وقایع نماز شب شان را ترک نکردند. بانوان نیز به تأسی از ایشان باید زینب گونه احیاگر نماز باشند و در سخت ترین شرایط خدا را از یاد نبرند.
وی افزود: یکی از درس های حضرت زینب (س) حساسیت نسبت به حجاب و عفاف بود. ایشان زمانی که گرسنگان حیا و عفاف همچون گرگانی به سوی کاروان اسرا چنگ می زدند نهیبی زد و به عمر سعد گفت که این چه وضعی است، نهیب ایشان چنان تاثیرگذار بود که عمر سعد متأثر شد.
حجت الاسلام صدیقی عنوان کرد: حجاب که مسئله مهم حضرت زینب (س) بود ابعاد مختلفی همچون اخلاق، حفظ زن و تأثیرات اجتماعی به همراه دارد.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از درس های کربلا حفظ عزت و کرامت انسان و ایستادگی در برابر تحریم ها است. زمانی که کاروان اسرا به شهر کوفه رسیدند و مردم به آنها نان و خرما می دادند هیچگاه عزت شان را زیر پا نگذاشته و به تأسی از عمه شان گفتند صدقه بر ما حرام است، آنها در برابر گرسنگی و تحریم ها ایستادگی کردند و ما نیز باید اینگونه باشیم.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: زنان زینب گونه به تأسی از این بانوی بزرگوار در جای جای انقلاب اسلامی ما حضور داشتند و زینب وار حافظ پرچم و ولایت هستند.
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.