خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مجری عملیات شهادت طلبانه قدس کیست؟

به گزارش ادیان نیوز، شهید عکاری پس از اجرای این عملیات با آلتی آهنی که با خود به همراه داشت به صهیونیست ها حمله ور شد و شماری از آن ها را به شدت مجروح کرد و در نهایت از ناحیه سر و گردن هدف تیراندازی قرار گرفت و به شهادت رسید.
عکاری دارای ۵ فرزند و ساکن محله عناتا در قدس بود. او برادر موسی محمد عکاری اسیر آزاده فلسطینی است که پس از ۱۹ سال حبس در زندان های صهیونیستی در جریان قرارداد مبادله اسرا آزاد و به ترکیه تبعید شد.
وی به اتهام عضویت در گردان های قسام و دست داشتن در اسارت طولیدانو سرباز اسرائیلی به حبس ابد محکوم شده بود.
درهمین حال جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” شهادت ابراهیم عکاری مجری عملیات شهادت طلبانه قدس که منجر به هلاکت دو صهیونیست و مجروح شدن ۱۴ نفر دیگر شد را تبریک و تسلیت گفت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این جنبش روز چهارشنبه در بیانیه ای مسئولیت عملیات شهادت طلبانه قدس را بر عهده گرفت و تاکید کرد: « ابراهیم عکاری مبارز دلاور فلسطینی در پاسخ به تشدید تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت و مقدسات فلسطین و دفاع از مسجد مبارک الاقصی همانند عبدالرحمان شلودی، معتز حجازی و دیگر شهدای قهرمان فلسطینی عملیات دلاورانه ای را علیه دشمن صهیونیستی در قدس به اجرا گذاشت.»
این جنبش اظهار داشت که ابراهیم برادر موسی عکاری اسیر آزاده فلسطینی است که در چارچوب قرارداد مبادله اسرا در سال ۲۰۱۱ آزاد شده بود. وی همچنین یکی از نگهبانان مسجد الاقصی بود و همواره در این مسجد حضوری پررنگ داشت.
از سوی دیگر، سخنگوی جنبش حماس در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که عملیات شهادت طلبانه قدس پاسخی به تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه مسجد الاقصی، بی حرمتی صهیونیست های افراطی به این مسجد مبارک، حملات روزمره به نمازگزاران و کوچاندن ساکنان قدس بود.
فوزی برهوم اظهار داشت که ساکنان قدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی ۴۸ باید عملیات های مقاومت علیه دشمن صهیونیستی را شدت بخشیده و به منظور دفاع از مسجد مبارک الاقصی و حقوق ملت خویش با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مقابله برخیزند.
لازم به ذکر است که منابع صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کردند که یک جوان فلسطینی سوار بر خودروی شخصی خود گروهی از نیروهای پلیس و ارتش صهیونیستی را زیر گرفته، سپس با آلتی آهنی که در دست داشته به آن ها حمله ور شده که در نتیجه ۲ صهیونیست در این عملیات به هلاکت رسیده و ۱۴ نفر دیگر مجروح شدند که حال برخی از آن ها وخیم است. نیروهای پلیس صهیونیستی پس از تیراندازی به سمت مجری این عملیات او را به شهادت رساندند.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.