خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

طرح اصلاح قانون شرکت های دانش بنیان با محوریت نماینده زرتشتیان به تصویب رسید

بررسی طرح اصلاح قانون دانش بنیان که توسط دکتر اسفندیار اختیاری به عنوان طراح اصلی آماده شده بود، در صحن علنی مجلس مطرح و به تصویب رسید.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نمایندگان مجلس از روز سه شنبه هفتم دی ماه و در نشست های علنی مجلس بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان که اصلاح قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان است را آغاز و در روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه به اتمام رساندند. این طرح ادامه دهنده قانون شرکت های دانش بنیان است که در سال ۱۳۸۸ توسط دکتر اسفندیار اختیاری ارائه و به تصویب مجلس رسید و در ادامه تبدیل به قانون پایه علم و‌فناوری شده است.

به دنبال رشد شرکت های دانش بنیان در ۱۲ سال گذشته و نیاز به قوانین حمایتی بیشتر، دکتر اسفندیار اختیاری که فرنشینی کمیته پژوهش و فناوری مجلس را بر عهده دارد در سال گذشته طرح اصلاح قانون دانش بنیان را ارائه کرد که این طرح پس از تصویب کلیات آن و بررسی در کمیسیون آموزش از هفتم دی ماه در صحن علنی مجلس مطرح شد.
قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان از قوانین اصلی کشور است که در این طرح ۲۰ ماده ای، برخی از مواد آن تصحیح و موادی دیگری نیز به آن الحاق شده است.
در طول تصویب این طرح پیشنهادهای متعددی توسط نمایندگان مجلس مطرح گردید که دکتر اسفندیار اختیاری به عنوان طراح اصلی طرح و رییس کمیته پژوهش و فناوری مجلس، در پایان صحبتهای موافقان و مخالفان هر پیشنهاد، نظر تخصصی را در مورد این پیشنهادها بازگو می کرد و پس از آن رای گیری انجام می شد.
در بخشی هایی از مذاکرات بررسی این طرح، بارها توسط هیات رییسه مجلس و کمیسیون و نمایندگان مجلس از نقش اصلی دکتر اسفندیار اختیاری، در تصویب طرح شرکت های دانش بنیان در ۱۲ سال پیش سخن گفته شد و از اهمیت این طرح مطالب متعددی بیان شد. ضمنا از تاثیر شگرف این قانون بر رشد شرکت های دانش بنیان گفته شد.

منبع برساد
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.