خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کتاب “خدا، علم، شواهد:طلوع یک‌ انقلاب” در فرانسه پرفروش شد

«خدا، علم، شواهد: طلوع یک انقلاب» عنوان کتابی است که در عرض ۳ ماه بیش از ۱۰۰ هزار نسخه از آن در فرانسه به‌فروش رفته است. میشل-ایو بولوره و اولیویه بوناسیه با نوشتن این کتاب ۵۷۷ صفحه‌ای سعی کرده‌اند وجود خدا را به‌گونه ای نوین اثبات کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این دو مهندس در کتاب خود که ثمره ۳ سال تلاش بی‌وقفه و همکاری با بیش از ۲۰ دانشمند و متخصص عالی رتبه بوده، داعیه اثبات وجود خدا را در پرتو دانش‌های مدرن مطرح کرده‌اند، این درحالیست که بسیاری از منتقدان به این نظریه نویسندگان کتاب با دیده تردید می‌نگرند.

در طول ۴ قرن از کوپرنیک و فروید گرفته تا گالیله و داروین عقیده غالب این بود که توضیح هستی بدون باور به آفریننده میسر است.

جریان‌های فکری ماتریالیستی به‌ویژه در اوایل قرن بیستم بر این پایه گسترش یافتند اما رفته‌رفته کفه‌ ترازوی علم با یک نیروی باورنکردنی به آن‌طرف (مخالفت با ماتریالیسم محض) سنگینی کرد. نقطه عطف این تحولات را باید نظریه نسبیت، مکانیک کوانتومی، گسترش هستی و در راس همه آن‌ها «بیگ‌بنگ» (انفجار بزرگ) دانست.

به‌زعم نویسندگان این کتاب آگاهی‌های نوین رفته‌رفته بنیان‌های ماتریالیسم را نشانه گرفت بطوریکه پایه‌های آن به‌عنوان یک مکتب فکری زیر سئوال رفت.

این‌دو در کتاب خود سعی کرده‌اند به‌زبانی ساده و همه‌فهم شواهد جدید علمی دال بر وجود پروردگار را معرفی کنند

منبع یورونیوز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.