خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بندیکت شانزدهم درباره ‘۴ مورد کودک‌آزاری اقدامی انجام نداده بود’

نتایج یک تحقیق در آلمان درباره کلیسای کاتولیک نشان می‌دهد که بندیکت شانزدهم پاپ پیشین زمانی که در مونیخ اسقف اعظم بود، در خصوص چهار مورد کودک‌آزاری اقدامی انجام نداد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ بندیکت که در آن زمان جوزف راتزینگر نامیده می‌شد، این سمت را از ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۲ بر عهده داشت. او اتهامات درخصوص کودک‌آزاری را رد کرده است.

اما یک شرکت حقوقی در آلمان در گزارش تازه‌ای درباره اتهامات تاریخی ‌آزار و اذیت در کلیسای کاتولیک، پاپ پیشین را مقصر معرفی کرده است.

ادعا شده که سوء استفاده در دوران تصدی او ادامه داشته و کشیش‌های متهم همچنان در سمت‌های خود در کلیسا فعال بودند.

پاپ پیشین که اکنون ۹۴ ساله است، نخستین رهبر کلیسا در ۶۰۰ سال گذشته بود که در سال ۲۰۱۳ از مقام خود استعفا داد. از آن زمان، او عموما زندگی آرامی را در واتیکان در پیش گرفته است.

کودک‌آزاری کلیسای کاتولیک پاپ بندیکت

تهیه گزارش تازه به سفارش کلیسای کاتولیک

مارتین پوش وکیل در حالیکه گزارش کودک‌آزاری را اعلام می‌کرد، گفت: “دو تا از این موارد آزار و اذیت در زمان تصدی او صورت گرفت.”

او افزود: “در هر دو مورد، مرتکبان همچنان در سمت خود فعال ماندند.”

کودک‌آزاری در کلیسای کاتولیک در چند سال اخیر، مناقشه‌برانگیز بوده و پاپ فرانسیس، رهبر کنونی کلیسای کاتولیک تحت فشار است که در این باره اقدامات عملی انجام دهد.

پیشتر پاپ فرانسیس، در نامه‌ای خطاب به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون عضو کلیسای کاتولیک، آزار جنسی کودکان و پنهانکاری روحانیون در این مورد را به عنوان یک رشته “فجایع” محکوم کرد.

تحقیقات از کلیساهای مختلف کاتولیک در کشورهای متفاوت نشان داده که موارد کودک‌آزاری در کلیساها طی سال‌های طولانی قابل توجه بوده است.

منبع بی بی سی فارسی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.