خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتخابات مجلس ایالتی در هندوستان و بازی سیاسی در حوزه تبعیض های دینی

در «سخن امروز» از رادیو هندی می شنویم؛

در برنامه «سخن امروز» از رادیو هندی معاونت برون مرزی موضوع انتخابات مجلس ایالتی در هندوستان و بازی سیاسی در حوزه تبعیض های دینی مورد بررسی و مکاشفه قرار می گیرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مجلس نمایندگان هندوستان هفته گذشته پیش نویس قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن به اقلیت های دینی خارجی به جز مسلمانان تابعیت هندی اعطا می شود؛ موضوعی که موجب اعتراضات زیاد در شمال شرق این کشور شد.

بنا براین قانون، مسلمانان از این قانون مستثنی شدند؛ اقدامی که بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که «نارندا مودی» نخست وزیر هندوی هندوستان، این کار را برای جلب رضایت رای دهندگان در انتخابات ماه می (اردیبهشت ۹۸) دست به آن زده است.

همانند برنامه های گذشته علیرضا سعیدی تهیه کننده این برنامه است و به عنوان صدای شاھد از «یوگی آدیت نات» سروزیر اتراپرادیش، «جی پی ندا» رئیس حزب بی جی پی(B.J.P)، «امیت شاه» وزیر کشور ھند استفاده کرده است و همچنین گفت و گوهایی هم با «اکلش یادو» سروزیر اسبق اتراپردیش و رئیس حزب سماج وادی پارتی و «پریانکا گاندی» دبیر کل حزب گنگرہ در اتراپردیش انجام داده است.

منبع برنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.