خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس خطاب به پاتریارک کریل: کلیسا نباید از زبان سیاست، بلکه از زبان عیسی استفاده کند

پاپ فرانسیس و پاتریارک کریل، رهبر کلیسای ارتدوکس روسی روز چهارشنبه (۱۶ مارس) درباره درگیری‌های جاری در اوکراین و تلاش‌های مشترک برای دستیابی به صلح و ارائه کمک به مردم اوکراین، گفتگوی ویدیویی کردند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، ماتئو برونی، سخنگوی واتیکان در بیانیه‌ای در خصوص جلسه پاپ فرانسیس و پاتریارک کریل گفت: «مذاکرات بر جنگ در اوکراین و نقشی که مسیحیان و شبانان آنها می‌توانند در انجام هر کاری برای برقراری صلح داشته باشند، متمرکز بود.»

رهبر کاتولیکهای جهان همچنین از حضور پاتریارک روسیه در این نشست تشکر کرد که به گفته وی این نشان‌دهنده تعهد دو کلیسا به دستیابی به آتش بس و صلح در اوکراین است.

بر اساس بیانیه واتیکان، پاپ فرانسیس با مخاطب قرار دادن کریل گفت: «کلیسا نباید از زبان سیاست، بلکه از زبان عیسی مسیح استفاده کند. ما شبانان همان مردمی هستیم که به خدا، به تثلیث اقدس، به مادر مقدس ایمان دارند. به همین دلیل، ما باید در تلاش‌های خود برای ترویج صلح، کمک به کسانی که رنج می‌برند و برای توقف درگیری‌ها متحد شویم.»

پاپ در جریان کنفرانس ویدیویی با رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه، با تاکید بر اهمیت مذاکراتی که در حال حاضر بین روسیه و اوکراین در جریان است، گفت: “کسانی که بهای جنگ را می‌پردازند، مردم، سربازان روسی و افرادی هستند که بمباران و کشته می‌شوند.”

پاپ فرانسیس افزود: «به عنوان کشیش ما وظیفه داریم نزدیک همدیگر بمانیم و به تمامی کسانیکه که به دلیل جنگ رنج می‌برند کمک کنیم»

رهبرکاتولیکهای جهان با تاکید بر اهمیت صلح گفت: « زمانی بود، حتا در کلیساهای ما، مردم از یک جنگ مقدس یا نبردی عادلانه صحبت می کردند. اما امروز دیگر نمی توانیم اینگونه صحبت کنیم. اکنون مسیحیان به اهمیت صلح آگاهی کامل دارند.»

در بیانیه کلیسای ارتدوکس روسیه نیز آمده است که دو طرف در مورد وضعیت اوکراین «گفتگویی مفصل» داشتند. در این بیانیه همچنین آمده : «توجه ویژه‌ای به جنبه‌های انسانی بحران کنونی و اقدامات کلیسای ارتدوکس روسیه و کلیسای کاتولیک برای غلبه بر پیامدهای آن معطوف شد». طرفین بر اهمیت استثنایی روند مذاکرات در حال انجام تاکید کردند و ابراز امیدواری کردند که هر چه زودتر به یک صلح عادلانه دست یابند.

منبع محبت نیوز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.