خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یهودیان می‌گویند دائمی کردن ساعات تابستانی نماز صبح را تهدید می‌کند

به گفته یهودیان دائمی کردن ساعات تابستانی نماز صبح را تهدید می‌کند

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، رلیجن نیوز: یهودیان آمریکایی می‌گویند که با تصویب سریع لایحه‌ای در مجلس سنای آمریکا مبنی بر اینکه ساعت تابستانی در تمام طول سال ثابت بماند، آنها متضرر شده و قصد مبارزه با آن را دارند.

مخالفان یهودی می‌گویند قانون دائمی شدن ساعات تابستانی، که در ۱۵ مارس به تصویب سنا رسید، تقریباً غیرممکن می‌کند که یهودیان نماز صبح را به طور جمعی بخوانند، و در عین حال در ماه‌های زمستان به موقع به محل کار یا مدرسه بروند.

طبق قوانین یهود، نماز صبح باید بعد از طلوع خورشید برپا شود. ساعت تابستانی که در حال حاضر از دومین یکشنبه ماه مارس آغاز شده و در اولین یکشنبه ماه نوامبر به پایان می‌رسد، تاریکی را در صبح‌های اواخر زمستان افزایش می‌دهد.

خاخام ابا کوهن، معاون امور دولتی سازمان آگودات (سازمانی آمریکایی که نماینده یهودیان ارتدوکس حردیدی است)، گفت: «این بر زندگی مذهبی، زندگی حرفه‌ای و زندگی خانوادگی ما تأثیر خواهد گذاشت. اگر نماز جماعت و فرادی بعد از ساعت ۸ صبح شروع شود، مردم چگونه ساعت ۹ صبح یا زودتر به محل کار خود می‌رسند؟»

در یهودیت، مراسم نماز صبح که «شحریت» (سحر) نامیده می‌شود، معمولاً زمانی که به طور جمعی برگزار شود، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. خواندن تورات و خواندن برخی از دعاها، از جمله دعای کدیش یا نماز عزا، باید در «جماعتی با دست کم ۱۰ بزرگسال» (=منیان) انجام شود.

طبق قوانین یهود، اولین زمان برای خواندن نماز صبحگاهی زمانی است که نور طبیعی کافی وجود داشته باشد؛ «زمانیکه کسی بتواند یک آشنا را در فاصله شش فوتی ببیند». این یک استاندارد فردی است، اما معمولا نماز صبح بعد از طلوع آفتاب و قبل از ظهر انجام می‌شود.

منبع اندیشکده مرصاد
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.