خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اتحادیه جهانی علمای مسلمان: تروریسم بین سنی و شیعه فرقی نمی‌گذارد

ضمن محکوم کردن جنایت در حرم رضوی؛

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با محکوم کردن جنایت حمله به سه روحانی در حرم امام رضا(ع) تأکید کرد: تروریسم دین ندارد و بین سنی و شیعه فرقی نمی‌گذارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اتحادیه جهانی علمای مسلمان جنایت فجیع سه‌شنبه گذشته در حرم امام رضا(ع) در مشهد مقدس را که به شهید و زخمی شدن سه روحانی منجر شد، محکوم کرد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این بیانیه تأکید کرده است که تروریسم دین ندارد و بین مسلمان، کافر، سنی و شیعه فرقی نمی‌گذارد و بلکه برای تحریف چهره اسلام و ایجاد هرج و مرج ویرانگر ساخته شده است.

در این بیانیه، محیی‌الدین قره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمانان، حمله تروریستی در شهر مشهد مقدس در ایران که منجر به شهید و زخمی شدن سه روحانی به ضرب چاقو شد، محکوم کرد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این بیانیه، جنایات و هرگونه تروریسم علیه مردم در هر مکانی و تحت هر پوششی را محکوم و تأکید کرد که تروریسم دینی ندارد و بین سنی و شیعه و بین اماکن مقدس در اسلام و غیر آن فرقی نمی‌گذارد.

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمانان این عملیات را صرف نظر از اینکه چه کسی عامل آن باشد، گناه و جنایت توصیف و تأکید کرد که هدف قرار دادن اماکن مذهبی و کشتار بی‌گناهان عملی مجرمانه و گناه آلود است که خلاف آموزه‌های اسلام و حتی آموزه‌های سایر ادیان است.

وی تأکید کرد: موضع قاطع اتحادیه علمای مسلمانان، نفی خشونت و تروریسم و جرم‌انگاری آنها بدون توجه به انگیزه و دلایل است و این حمله حرام شرعی و از گناهان کبیره است.

خداوند متعال در آیه ۳۲ سوره مائده می‌فرماید: «أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا». هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسی را حیات بخشد، مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است.

اتحادیه علمای مسلمان در این بیانیه از همه جهان خواست برای دستیابی به امنیت و صلح اجتماعی در سطح همه کشورها با یکدیگر همکاری سازنده، واقعی و صادقانه داشته باشند و با تروریسم در همه اشکال آن که خطرناک‌ترین آن تروریسم دولتی به‌ویژه تروریسم رژیم اشغالگر اسرائیل در فلسطین است، مقابله کنند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان همچنین از همگان خواست از نژادپرستی و نفرت علیه اسلام و هر دین دیگری جلوگیری کنند تا صلح در سراسر جهان حاکم شود.

در پایان این بیانیه با اشاره به بخشی از آیه ۲۱ سوره یوسف آمده است: «وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُون: و خدا بر کار خود غالب است ولی بسیاری مردم بر این حقیقت آگاه نیستند.»

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.