خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسقف‌های بین‌المللی از اصلاحاتِ مسیر سینودال آلمان انتقاد می‌کنند

برخی از اسقف‌های محافظه کار، اصلاحات مسیر سینودال آلمان را به شدت انتقاد می‌کند و آن را زمینه‌ساز انشعاب در دین می‌دانند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان‌نیوز) به نقل از «بی‌آر۲۴» گروهی متشکل از ۷۰ اسقف محافظه کارِ بین‌المللی از سراسر جهان، از روند اصلاحات مسیر سینودال کاتولیک های آلمان در نامه‌ای سرگشاده انتقاد کردند. نگرانی این گروه از این مورد است که در صورت اجرای طرح‌های اصلاحی کلیسا، خطر انشعاب کلیسا وجود دارد. انشعابی دیگر در دین مسیحیت، یکی از ادیان مهم دنیا که از خاک آلمان آغاز خواهد شد.

روند اصلاحات “اعتبار اقتدار کلیسا” را تضعیف می کند

در امر اصلاحات مسیر سینودال، بیش از همه تمرکزگرایی بر مسائل قدرت و ساختاری و همچنین اطاعت از جهان و ایدئولوژی‌های آن مورد انتقاد قرار گرفته است. در راس فهرست امضا کنندگان، کاردینال فرانسیس ارینزه (نیجریه) و ریموند برک (ایالات متحده آمریکا) قرار دارند. دو تن از افراد بسیار مهم و تاثیرگذار در جامعه مسیحیان. سایر امضاکنندگان غالباً از ایالات متحده و کانادا و همینطور تانزانیا، غنا، نیجریه، آفریقای جنوبی، کامرون و استرالیا هستند.

تمامی این امضاکنندگان بیش از همه از این می‌ترسند که روند اصلاحات، اقتدار کلیسا را تضعیف کرده و نهایتاً به یک بن بست الهیاتی ختم شود. آلمانی‌ها «تحلیل‌های جامعه‌شناختی و ایدئولوژی‌های سیاسی معاصر، از جمله ایدئولوژی جنسیتی» را مهم‌تر از کتاب مقدس می‌دانند.

در بخشی از این نامه سرگشاده اینطور آمده: “در حقیقت، مسیر سینودال بیشتر نوعی تسلیم و اطاعت از جهان و ایدئولوژی‌های آن است تا عیسی مسیح، خداوند و نجات دهنده او.” کنفرانس اسقف لهستان و همینطور اسقف اسکاندیناوی نیز قبل تر از راه سینودال انتقاد کرده بودند.

«مسیر سینودال» مقرر است در سال ۲۰۲۳ تکمیل شود

کمیته مرکزی کاتولیک‌های آلمان و کنفرانسِ اسقف‌های کاتولیک این کشور، مسیر سینودال را در سال ۲۰۱۹ میلادی به وجود آوردند. پنجمین و آخرین مجمع راه سینودال برای سالی که در پیش است، طرح ریزی شده است. در این مجمع، قرار است به مسائلی همچون پیامدهای خشونت جنسی و بحرانِ اعتماد مرتبط با آن پرداخته شود.

منبع br.de
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.