خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عالمان دین در ولایت پکتیکا خواستار بازگشایی تمامی مدارس دخترانه شدند

عالمان دین در ولایت پکتیکا در یک گردهمایی از رهبران امارت اسلامی خواسته اند تا هرچه زودتر دَر مکتب‌های دخترانه را به روی دانش‌آموزان بازگشایی کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، متنفذین قومی و عالمان دین در ولایت پکتیکا افغانستان خواهان بازگشایی تمام مکاتب دخترانه شدند.

آنان با نشر قطعه‌نامه‌ی، اظهار داشته اند که آموزش بر مرد و زن فرض است و به زنان نیز باید در کنار مردان، زمینه‌های آموزشی فراهم شود.

از سوی هم، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین در یک اعلامی از خواست‌ عالمان دین در پکتیکا ستایش کرده و از امارت اسلامی خواسته تا بی درنگ مکتب‌های دخترانه را باز کند.

در اعلامیه‌یی که از سوی دفتر آقای کرزی پخش شد، آمده است: «موقف علما در باره آموزش و پرورش دختران در کشور نشان دهنده علم پروری مردم افغانستان می‌باشد. از حکومت و رهبران امارت اسلامی سرپرست می‌خواهیم که به صدای عالمان احترام کند و هرچه زودتر مکتب‌های دخترانه را باز کند.»

عالمان دین در پکتیکا

درهمین حال، ظریفه غفاری و هدا خموش فعالان عرصه حقوق زن با فرستادن نامه‌های جداگانه، از کشور‌های غربی خواسته اند تا به مسایل حقوق بشری و آموزش دختران در افغانستان توجه جدی کنند.

منبع پژواک
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.