خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۸۵ درصد مسلمانان در دور دوم انتخابات فرانسه به ماکرون رأی دادند

گفتنی است مسلمانان در دور اول، با اکثریت قاطع به رهبر حزب «فرانسه نافرمان» از جناح چپ، ژان لوک ملانشون، با ۶۹ درصد رأی دادند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آخرین نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه فرانسوی La Croix (= صلیب، روزنامه وابسته به کاتولیک‌های فرانسه) نشان داد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، ۸۵ درصد از آرای مسلمانان و ۵۵ درصد از آرای کاتولیک های مسیحی را در دور دوم و سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری در یک‌شنبه گذشته به دست آورد.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که مسلمانان فرانسه در یک رفتار تنبیهی و با رد احزاب راست افراطی در فرانسه به نمایندگی مارین لوپن، با اکثریت قاطع به نفع ماکرون رای دادند.

با این وجود، در مقایسه با انتخابات ۲۰۱۷، میزان مشارکت و همگنی رأی مسلمانان در انتخاب میان ماکرون و لوپن، کاهش یافته است. در ۲۰۱۷، مسلمانان مشارکت ۶۲ درصدی را ثبت کردند (نسبت به مشارکت ۵۸ درصدی در ۲۰۲۲) و ۹۲ درصد از آنها در دور دوم به ماکرون رأی دادند.

گفتنی است مسلمانان در دور اول، با اکثریت قاطع به رهبر حزب «فرانسه نافرمان» از جناح چپ، ژان لوک ملانشون، با ۶۹ درصد رأی دادند.

 

منبع کانال دولت دین
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.