خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برخی از یهودیان دیگر عیسی مسیح را منکر نمی‌شوند

خاخام‌هایی که بر اساس پیشگویی‌های عهد عتیق در قلب خود به عیسی مسیح ایمان آوردند، به زودی کنار گذاشته شدند تا دیگر یهودیان در معرض این واقعیت قرار نگیرند که یهودیان و خاخام‌هایی وجود دارند که عیسی را پذیرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از «christianpost» دکتر ایتان بار، یک بومی یهودی-اسرائیلی که در تل‌آویو به دنیا آمده و بزرگ شده است، نوشت: تا به حال هر آنچه خاخام‌ها در مورد اینکه عیسی مسیح یهودی است یا خیر نوشته‌اند، بر اساس تعصب بوده و اساسا یک سوال بی‌اعتبار تلقی می‌شود. بر این اساس نیز این نکته که یهودیان نباید عهد عتیق را بخوانند یک ادعای بی‌اساس است.

وی ادامه داد: ۲۰۰۰ سال است که خاخام‌ها با پنهان کردن اصل موضوع اجازه نمی‌دهند که شما در مورد عیسی مسیح بدانید. خاخام‌ها مشهورترین پنهانکاری در کل جهان را انجام داده‌اند.

«یشوا (نام عبری حضرت عیسی) تنها کسی است که زندگی کامل و عالی بر روی زمین داشت، رنج کشید و در نهایت بر روی صلیب جان داد، هرچند اگرچه وی مردی بی‌گناه بود. و سپس پس از رستاخیز بر صدها نفر از پیروان خود ظاهر شد (اول قرنتیان ۱۵:۳-۸) »

«عیسی مسیح مردم را شفا داد و در عین حال نقش زنان را در کنار مردان ارتقا داد. طرد شدگان جامعه را دوست داشت و  به آن‌ها کمک کرد. پس گناه او چه بوده است؟ مخالفت غیرمنطقی و تنفر از یوشوا آخرین چیزی است که مسیح سزاوار آن است. او در زمان مرگ نیز برای مخالفان خود طلب بخشش کرد. (لوقا ۳۴:۲۳)»

عیسی مسیح و یهودیان
تصویر مربوط است به مجوسان یا مغانی که نخستین ستایندگان عیسی بودند

چه کسی این کار را می‌کند؟ چه کسی دشمنان خود را به این اندازه دوست دارد؟ و چه کسی قادر است مردگان را زنده کند و انقلابی از عشق و شفقت را به راه بیندازد؟ پس چرا باید یشوا را انکار کنیم؟

دکتر ایتان نام چند تن از خاخام‌ها را آورده است که به عیسی مسیح ایمان آورده‌اند و او را قبول دارند. خاخام‌هایی که بر اساس پیشگویی‌های عهد عتیق در قلب خود به عیسی مسیح ایمان آوردند، به زودی کنار گذاشته شدند تا دیگر یهودیان در معرض این واقعیت قرار نگیرند که یهودیان و خاخام‌هایی وجود دارند که عیسی را پذیرفته‌اند.

وی بر این نکته تاکید کرده است که هیچ یک از خاخام‌ها نمی‌توانند به اندازه عیسی مسیح روشنی بخش قلب‌ها باشند و خواستار تفکر بیشتر در مورد عیسی مسیح شده است.

برای خواندن متن کامل گزارش، christianpost را ببینید.

مترجم: حامد حبیب زاده

منبع christianpost
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.