خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شاهنامه ترکیبی از وطن دوستی و افکار عمیق مذهبی است

25 اردیبهشت؛ روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی/

سید جواد موسوی بر این باور است که شاهنامه فردوسی مجموعه ای از خرد ورزی، اخلاق، تاریخ، وطن دوستی، شجاعت و باورهای عمیق مذهبی است.

گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سید جواد موسوی در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در رویداد فرهنگی هنری حکیم توس» با اشاره به جایگاه شاهنامه،و بیان این که ۲۵ اردیبهشت ماه در فرهنگ و تاریخ ایرانیان، روز با اهمیت و گرانقدری است، اظهار کرد: فردوسی نه تنها یکی از بزرگترین حماسه سرایان جهان است بلکه اثر ماندگار او، زبان فارسی را حیاتی هنرمندانه بخشیده است و بی سبب نیست که او را نگهبان زبان فارسی می‌خوانند.

شاهنامه فردوسی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: شاهنامه فردوسی مجموعه‌ای از حرکات الهی، خرد ورزی، اخلاق، تاریخ، وطن دوستی، شجاعت و باور‌های عمیق مذهبی است.

مطالب مرتبط

موسوی عنوان کرد: امروز گرد هم آمدیم تا از مقام شامخ این شاعر بزرگ و حکیم خردمند تجلیل به عمل آوریم.

وی با قدردانی از سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در برگزاری این مراسم بزرگداشت افزود: به رسم میزبانی از تمام مردم فرهنگ دوست، مدیران و مسئولان استانی و کشوری، استاندار خراسان رضوی که همیشه همراه ما بود و همه استادان، پژوهشگران و محققان این حوزه سپاسگزاری می‌کنم.

رویداد فرهنگی هنری حکیم «توس» تا ۳ خرداد هر شب ساعت ۲۰ در محل آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور علاقه‌مندان به ادب و ادبیات پارسی برگزار می‌شود.

منبع شهرآرانیوز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.