خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درسهای یک تدفین+ فیلم

یادداشتی از شهاب الدین حائری شیرازی؛

ای کاش بمانند مراسم تدفین بی تکلف شیخ امارات یاد بگیریم و کمتر در هر مناسک و مراسم مختلف شادی و عزا و عبادت و معاشرت دنبال به رخ کشیدن خودمان باشیم.

ردنا (ادیان نیوز)- شیخ امارات را در مراسمی(تدفین) ساده به خاک سپردند نه بگیر و ببندی و نه آرامگاه مجللی نه تعطیلی کسب وکار و… ما ایرانی ها بامشکل اثبات خود و تصنع و تظاهر دست به گریبانیم. کسی که حس می کند به نگاه دیگران محتاج است دنبال نمایشگری و رفتار توأم با اغراق و تصنع و تظاهر می رود.

منشاء این حس خودکم بینی و نیاز به دیده شدن، تحقیر نهادنیه شده در جان ماست تحقیر شاه، خوانین و عمله زور، بازتاب آن تحقیر میشود انچه هرکدام با دیگری می کنیم ما رفتار ملوک را به ارث می بریم لذا گفتند” الناس علی دین ملوکهم” توصیه میکنم برای آنکه تصوری از ظلم خوانین داشته باشید خاطرات صفر قهرمانی را بخوانید.

بگذریم! کاش از این مراسم بی تکلف شیخ امارات یاد بگیریم و کمتر در هر مناسک و مراسم مختلف شادی و عزا و عبادت و معاشرت دنبال به رخ کشیدن خودمان باشیم. منشاء بسیاری از رفتارهای سیاسی ما هم خودنمایی و نیاز به دیده شدن است می خواهیم دیده شویم به هر وسیله! برای درمان چنین نقیصه ای بایست مرض را شناخت و به آن اذعان کرد تا بعد با آگاهی دادن به تدریج موفق به درمان آن شویم.


منبع کانال تلگرامی ویرایش ذهن
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.