خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وقت آن است که ما یهودیان به تبعید برگردیم

مایکل بریزون می‌گوید؛

ما یهودیان در «ملت» بودن وحشتناک هستیم، در نتیجه، چاره‌ای نیست جز اینکه بپذیریم که صهیونیسم یک اشتباه ساده‌لوحانه بود و برای بازیابی قدرت و تجدید ارزش‌های خود دوباره به تبعید برویم

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، من یک یهودی تبعیدی سرافراز هستم. من یک انترناسیونالیست و یک جهان‌وطن هستم. من همچنین از هر رابطه‌ای با زادگاه جغرافیایی خود بی‌بهره هستم، و «زمین» برای من فقط خاکی است که غذا در آن رشد می‌کند و مردم در آن دفن می‌شوند. این خاک یک میلی گرم هم حرمت ندارد و حتی یک قطره خون هم ارزش ندارد.

من به سختی آموخته‌ام که وطن واقعی من، در کلمات یافت می‌شود. در کتاب‌ها، ایده‌ها، ارزش‌ها و اصول. من می‌دانم که چگونه می‌توانم یک شهروند خوب و مفید در هر کشوری که ممکن است در آن زندگی کنم، باشم و ناتوانی خود را در میهن‌دوستی پذیرفته‌ام.

[…] در این زمانه، ما آموخته‌ایم که بقای خود را مدیون پراکندگی جغرافیایی هستیم تا تمرکز جغرافیایی، ما بقای خود را به تنوع به جای وحدت و به جوامع گوناگون به جای یک دولت وامداریم.

ما واقعاً در «ملت» بودن وحشتناک هستیم. ما خیلی زود مانند بسیاری از ملل جهان احمق، خشن و حریص می‌شویم و در مدت کوتاهی ویرانی و تبعید را برای خود به ارمغان می‌آوریم. تنها در تبعید است که حس گمشده خود را به دست می‌آوریم و دوباره مردمی می‌شویم که نجات می‌یابد.

یهودیان تبعید

ظاهرا اکثریت بودن، حکومت کردن، اداره ارتش و دولت به ما نمی‌خورد. ما در اقلیت بودن خوب هستیم. حتی کمی آزار و اذیت برای ما مناسب است. بهترین‌ها را در ما به ارمغان می‌آورد.

و اکنون، ما یک بار دیگر در حال بازی در نقش یک «ملت» هستیم. ظاهراً این پاسخ ابدی ما به هولوکاستی است که بر سر ما آمد. اما در واقعیت، این ادامه هولوکاست است.

[…] و اینگونه بود به جایی که هستیم رسیدیم؛ یک «ملت» کوچک، متکبر، خشن و شرور. ماهی کوچکی در یک برکه کوچک و متحدی برای منفوران. رویایی که تلاش‌هایش به ایجاد دولت انجامید، اگر از قبر بلند شود و نتایج بینش خود را ببیند، در تابوت خود به عقب می‌پرد و می‌خواهد استخوان‌هایش را به «وین» برگردانند.

دیگر راه گریزی از این باتلاق نیست. هفتاد و پنج سال نژادپرستی و خشونت، رای‌دهندگان اسرائیل را کاملاً فاسد کرده است. دیگر هیچ دولت عاقلی در اینجا انتخاب نخواهد شد. در نتیجه، چاره‌ای نیست جز اینکه بپذیریم که صهیونیسم یک اشتباه ساده‌لوحانه بود و برای بازیابی قدرت و تجدید ارزش‌های خود دوباره به تبعید برویم و  […].

منبع dolatedin
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.