خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کمک کشیش مسیحی به افراد قطع عضو با راه اندازی تیم فوتبال

ده‌ها تن از جوانان سیرالئونی که در جریان جنگ داخلی این کشور یا بیماری یک پای خود را از دست داده‌اند با حمایتهای یک کشیش مسیحی در قالب یک تیم فوتبال در ساحل بازی می‌کنند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، تیم فوتبال انجمن ورزشی قطع عضو سیرالئون در سال ۲۰۰۲ در پایان جنگ داخلی ایجاد شد. در جریان جنگ داخلی در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۲ شورشیان ده‌ها هزار نفر از مردم را در مناطق مختلف سیرالئون کشتند، که در این بین بسیاری مجروح و قطع عضو شدند.در این تیم فوتبال خاص، در مجموع ۷۰ بازیکن از جمله ۱۲ زن در این سازمان ثبت نام کرده اند.

این تیم فوتبال توسط کشیش مامودی سمایی، شبان یک کلیسا در منطقه ایجاد شد، وی به مدت بیست سال است که از این تیم فوتبال حمایت مالی می کند.

کشیش سمایی درباره این تیم می گوید: «بیست سال پس از پایان جنگ، هنوز بسیاری از افراد قطع عضو احساس ناتوانی می کنند و برای رهایی از این احساس با مشکلات زیادی مواجه هستند، اما اکثر کسانیکه عضو تیم فوتبال ما شده اند به مرور دیگر چنین احساسی ندارند، این تیم به آنان امیدی برای ادامه یک زندگی جدید بخشیده است.»

وی افزود: «بازیکنان ما اکنون حرفه ای شده اند و سال گذشته در جام جهانی فوتبال تک پا در برزیل سوم شدند.»

برخی از اعضای این تیم از بازماندگان جنگ نیستند، بلکه بر اثر فلج اطفال، تصادفات جاده‌ای و دیابت قطع عضو شده اند.

منبع محبت نیوز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.