خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تخریب منازل مسلمانان در هند؛ یادآور سیاست‌های ظالمانه اسرائیل

تخریب منازل مسلمانان در هند که به نماد ظلم حزب حاکم تبدیل شده است همچنان به عنوان ابزاری برای سرکوب و تحقیر مسلمانان استفاده می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به دنبال اظهارات توهین‌آمیز نوپور شارما از رهبران حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) علیه مسلمانان در یک مناظره تلویزیونی، مسلمانان در هند به خیابان‌ها ریختند. معترضانی که خواستار اقدام علیه شارما بودند، مجبور شدند با پرونده‌سازی پلیس، دستگیری و خشونت روبرو شوند.

نگران‌کننده‌ترین تصاویر از سرکوب معترضان مسلمان توسط پلیس از ایالت اوتارپرادش بود، جایی که از بولدوزر برای تخریب خانه‌های فعالانی که متهم به سازماندهی تظاهرات بودند استفاده شد.

به دلیل استفاده گسترده از بولدوزرها برای تخریب املاک مسلمانان در اوتارپرادش، به یوگی آدیتیانات، وزیر ارشد ایالت، لقب «بولدوزر بابا» داده شد.

آفرین فاطمه، یک فعال مسلمان در میان کسانی بود که خانه‌هایشان ویران شد. وی در اعتراضات علیه قانون اصلاح شهروندی(CAA) به چهره‌ای مشهور تبدیل شده بود.

فاطمه به رسانه‌ها گفت که خانواده‌اش حتی فرصتی برای نجات وسایل خود پیدا نکردند. او با ناراحتی گفت: خانه اکنون یک خاطره است و دیگر چیزی از آن باقی نمانده است.

این اولین باری نبود که از بولدوزر برای تخریب خانه‌های مسلمانان در اوتارپرادش استفاده می‌شد. یوگی آدیتیانات در کمپین انتخاباتی خود در اوایل سال جاری، بولدوزرها را به یک نقش اصلی تبدیل کرد.

عاصم علی، محقق در مرکز تحقیقات سیاست در مقاله‌ای که توسط TRT منتشر شده است نوشت: پیامی که به مسلمانان داده می‌شود این است که قانون اساسی یا قوه قضاییه صرف نظر از اقدامی که دولت علیه آنها انجام می‌دهد به کمک آنها نمی‌آید. معترضان صرفاً به دلیل بیان مسالمت‌آمیز نارضایتی‌های خود علیه دولت با اتهامات تروریستی مواجه شدند.

پرونده‌های متعددی علیه محقق برجسته هندی، محمد زبیر از رسانه آلت نیوز که اغلب سخنان نفرت‌انگیز ضد مسلمانان را مستند می‌کند، تشکیل شد. او اولین خبرنگاری بود که کلیپی را که در آن یکی از سخنگویان BJP سخنان تحقیرآمیزی درباره پیامبر اکرم(ص) ایراد می‌کرد، به اشتراک گذاشت.

عاصم ادامه داد: BJP با بولدوزر به مسلمانان پاسخ داده است و پیام روشن بولدوزر این است که BJP مسلمانان را نه به عنوان شهروندانی که باید با آنها مذاکره کرد، بلکه به عنوان گروهی می‌داند که باید کنترل و مدیریت شوند و هر زمان و هر کجا که فکر کنند لازم است علیه آنها از زور وحشیانه استفاده می‌کنند.

راهول گاندی، رهبر کنگره هند در این باره گفت: این اقدام تخریب ارزش‌های قانون اساسی هند است. این امر هدف قرار دادن فقرا و اقلیت‌ها توسط دولت است.

آشوک سواین، استاد تحقیقات صلح در یکی از دانشگاه‌های سوئد که از منتقدان برجسته رویکرد فاشیستی رژیم نارندرا مودی است، نیز در مورد تخریب خانه‌های مسلمانان در هند اظهار نظر کرد.

وی گفت: زمانی که کشاورزان اعتراض می‌کردند، هیچ کس خانه‌های آنها را ویران نمی‌کرد؛ زمانی که گوجارها اعتراض می‌کردند، هیچ کس به خانه‌های آنها تعرض نمی‌کرد؛ زمانی که راجپوت‌ها اعتراض می‌کردند، هیچ کس به مسکن آنها تجاوز نمی‌کرد؛ فقط وقتی مسلمانان اعتراض کردند خانه‌های آنها را خراب می‌کنند. بله، هند بسیار سکولار است.

تخریب منازل مسلمانان در هند؛ یادآور سیاست‌های ظالمانه اسرائیل
عکس از: ایکنا

فواز شاهین، یک فعال حقوقی به الجزیره گفت: تخریب با بولدوزر به نشانه خشونت هدفمند علیه مسلمانان در هند تبدیل شده است؛ نه به عنوان مجازات فردی برای نقض قانون، بلکه به عنوان نوعی مجازات دسته‌جمعی که به دنبال تضعیف روحیه کسانی است که دولت یا اکثریت را زیر سؤال می‌برند.

آدام شووا، فعال توییتری نوشت: در هند دستگیری و تخریب خانه‌های مردمی که حقوق اساسی خود را طلب می‌کنند به شیوه اسرائیلی، نقض آشکار حقوق بشر است و باید محکوم شود.

منبع مفاز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.