خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مقتدی صدر: ایران این بار هیچ فشاری بر گروه‌های شیعی اعمال نکرد

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر ضمن تکذیب شایعه استعفای نمایندگان این جریان از پارلمان به دلیل تهدید ایران، تاکید کرد که جمهوری اسلامی این بار به هیچ یک از گروه‌های شیعی عراق فشار وارد نکرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای، شایعه استعفای نمایندگان این جریان از پارلمان به دلیل دریافت تهدید از سوی ایران و همچنین هر گونه اعمال فشار جمهوری اسلامی بر گروه های شیعی کشورش در مرحله کنونی را تکذیب کرد.

صدر در بیانیه خود در این باره آورده است: برای نخستین بار می گویم که جمهوری اسلامی ایران این بار هیچ گونه فشاری بر هیچ یک از گروه های شیعی اعمال نکرد و آن چه شایعه شده که دلیل انصراف ما تهدید ایران بوده نیز دروغ و عاری از صحت است.

رهبر جریان صدر در ادامه افزود: با این حال آن چه ممکن است برخی آنها را «بازوهای ایران» بنامند، تخلفات سیاسی علیه نهاد قضایی عراق انجام می دهند و در تلاش هستند تا آن را به نفع خود گردانند؛ آنها همچنین تلاش می کنند تا علیه جریان های سیاسی دیگر چه مستقل و چه غیر شیعه، اعمال فشار کنند به ویژه این که جلسه فردا نزدیک است.

در بیانیه صدر همچنین آمده است: من که شکر خدا شجاعت کافی دارم و از مشارکت آنها در نابودی آن چه از عراق باقی مانده، انصراف دادم با این حال برخی جریان های دیگر از افزایش فشارهای غیر قانونی از خشونت، صدور تصمیم های قضایی، شایعه های نادرست و غیره می ترسند.

رهبر جریان صدر در پایان نیز ضمن درخواست از جریان های سیاسی عراق برای موضع گیری شجاعانه در راستای انجام اصلاحات، نجات این کشور و عدم همراهی با فشارهای فرقه ای که به گفته وی همانند حباب است و به سرعت ناپدید می شود، عنوان کرد: خدا را شکر که به ما لطف کرد تا به عشق عراق و مردم عراق، از آنها و نقشه های آنها فاصله بگیریم.

این در حالی است که پیشتر بخش اطلاع رسانی پارلمان عراق اعلام کرده بود که پارلمان با استناد به احکام ماده ۵۸ قانون اساسی این کشور و بنا به درخواست شماری از نمایندگان، فردا (پنج شنبه) راس ساعت ۱۱ صبح جلسه فوق العاده برگزار خواهد کرد.

در حالی که پیش از این همه نمایندگان جریان صدر در پارلمان عراق استعفا داده بودند، انتظار می رود که در جلسه فوق العاده فردا، جایگزین های آنها به عنوان نمایندگان جدید پارلمان سوگند یاد کنند.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.