خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ورود گروه موسیقی پسران کره‌ای «اتیز» به جده عربستان 

جشنواره موسیقی گروه کره‌ای AteeZ همزمان با ایام حج در عربستان در فاصله اندکی از مکه برگزار می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، با شروع موسم حج، گروه کره‌ای ATEEZ برای آماده‌سازی کنسرت عمومی عظیم خود در چارچوب فعالیت‌های موسم جده از ۳۰ژوئن تا ژوئیه آینده وارد فرودگاه جده در عربستان شده است.

این جشنواره موسیقی همزمان با ایام حج در فاصله اندکی از مکه برگزار می‌شود.

این گونه برنامه ها، توسط اداره کل سرگرمی عربستان، اجرا و برگزار می شود و همین امر با انتقادات گسترده‌ای از سوی جامعه عربستان مواجه شده است. در این میان شهروندان عربستان خواستار لغو فعالیت‌های مربوط به آواز و رقص و موسیقی شده و آن را سقوط دولت عربستان می‌دانند.

باید اشاره کنیم که پس از رسیدن بن سلمان به ولایت عهدی عربستان در اواسط ۲۰۱۷، بیشتر فعالیت‌های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر در عربستان متوقف شد. همچنین از این زمان موسیقی و آواز و اختلاط در رستوران‌ها و کافه‌ها و مراکز خرید و نیز حالت رقص در خیابان‌های عربستان مورد توجه قرار گرفت و مردم نیز با آن همراهی کردند.

در سال های اخیر اقدامات و صحنه‌هایی در عربستان مشاهده می‌شود که چهره محافظه‌کارانه این کشور را کاملاً تغییر داده است. از جمله این اقدامات اجرای کنسرت خوانندگان عربی و خارجی است.

عربستان همچنین از قوانین و عرف رسمی کشور خود نیز خارج شده است که بارزترین آنها رانندگی زنان و حضور آنها در استادیوم‌های فوتبال است.

گروه موسیقی Ateez
عکس مجله تایمز
منبع مطالعات تخصصی عربستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.