خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری کنفرانس دو روزه آزادی ادیان و عقاید در لندن

لندن انگلیس با حضور بسیاری از رهبران دینی و نمایندگان ادیان میزبان کنفرانس آزادی مذاهب و عقاید شد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، واتیکان دولت انگلستان از دیروز(۵ جولای) میزبان کنفرانس بین‌المللی دو روزه‌‌ای با موضوع آزادی مذاهب و عقاید در لندن است. هدف از این کنفرانس بررسی اقدامات موثر در سطح بین‌المللی برای کاهش آزار مذهبی و افزایش مدارا و تحمل عقاید مخالف است.

این کنفرانس با حضور نخست‌وزیر انگلیس، نمایندگان پارلمان و رهبران ادیان و نمایندگان ادیان کشورهای مختلف جهان کار خود را از روز گذشته در لندن آغاز کرد.

برگزاری کنفرانس آزادی مذاهب و عقاید لندن اقدامی است که از سال ۲۰۱۸ از سوی آمریکا انجام گرفته و بعد از دوبار برگزاری در آمریکا و یک بار به صورت مجازی به میزبانی لهستان با همراهی و همکاری بنیاد بین المللی آزادی مذاهب و عقاید (IRFBA) اکنون به لندن رسیده است.

این کنفرانس در سطح دولتمردان و رهبران ادیان برگزار می‌شود و ۳۶ کشور در آن عضو هستند. در بیانیه این کنفرانس آمده است با توجه به افزایش خشونت‌های دینی و تعقیب و آزار پیروان ادیان هدف شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان افزایش آگاهی دربارۀ حقوق انسانی افراد با هر دین و عقیده‌ای است.

علاوه بر سران دولتها و رهبران ادیان، در کنفرانس دو روزه لندن بیش از ۷۰ گروه فعال اجتماعی و حقوق بشری نیز شرکت کرده‌اند.

منبع گفتگوی ادیان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.