خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جشنواره موسیقی اقلیت‌های دینی در اصفهان برگزار شد

جشنواره موسیقی اقلیت‌های دینی، شامگاه پنجشنبه با هنرنمایی هنرمندان ارمنی، کلیمی، آشوری و زرتشتی در اصفهان برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، در این جشنواره موسیقی که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران در باشگاه آرارات این شهر برگزار شد افزون بر ۲۰ اثر هنری و قطعه موسیقی بصورت تک نوازی، دو نفره و گروهی اجرا شد.

آوای مذهبی کلیمیان، بداهه نوازی تنبک، سنتور و هنگ دارم، نوازندگی پیانو، گیتار، دف، سنتور، شوفار(ساز باستانی یهودیان) و بداهه نوازی چهار مضراب در دستگاه اصفهان و اجرای موسیقی راک و گروه کُر از جمله برنامه های این جشنواره بود.

در این رخداد هنری، آثاری از هنرمندان نامدار ایرانی و خارجی همچون فردریک فرانسوا شوپَن، اِنیو موریکونه، انوشیروان روحانی، پرویز یاحقی، یروما، جُرج مایکل، فِرانک سیناترا، خُوان مارتین، فریبرز لاچینی و مِتالیکا برای حاضران اجرا شد.

شناساندن هرچه بیشتر هنر موسیقی و همدلی بین موسیقی‌دانان و نوازندگان ایرانی ادیان مختلف از جمله اهداف برگزاری جشنواره نامبرده بوده است.

در این مراسم به هنرمندان برتر نشان و تقدیرنامه اعطا شد.

به گزارش ایرنا و برپایه آمار موجود، حدود هفت هزار نفر از ارامنه کشور در استان اصفهان سکونت دارند.

پیشینه سکونت ارامنه مسیحی در اصفهان به دوره صفویه بازمی‌گردد و علاوه بر محله جلفا در برخی روستاها و شهرستان‌های تابعه این استان نیز زندگی می‌کنند.

جشنواره موسیقی
عکس ایرنا

جمعیت زرتشتیان اصفهان حدود ۴۰۰ نفر است و شهر اصفهان به‌عنوان یکی از حوزه‌های جمعیتی این اقلیت، دارای یک آتشکده فعال است.

جمعیت کلیمیان این دیار نیز حدود ۲ هزار نفر برآورد می شود، همچنین هم اکنون حدود ۲۵ هزار آشوری در ایران سکونت دارند.

منبع ایرنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.