خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فاضل میبدی: حجاب اجباری نه امری اخلاقی است نه دینی

استاد دانشگاه مفید و عضو مجمع محققین و مدرسین بر اساس آموزه‌های اسلامی و قرآنی معتقد است که، قانونی برای اجباری کردن حجاب نداریم. این قانون کجا آمده؟

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم: در اسلام، حتی نماز یا روزه تحمیلی نیست چه برسد به حجاب، اصلاً ما در دین تحمیلی نداریم، اساس دین، اختیار و انتخاب است، در خود قران هم این مساله اشاره شده، حجاب را به هیج وجه نمی‌توان به کسی تحمیل کرد، آن چیزی که قابل تحمیل است در عرف بشر، این است که اگر کسی بخواهد در انظار مردم هنجارشکنی کند و نظام جامعه را برهم بریزد در هر عرفی، حکومت، جلوی او را می‌گیرد ولی مساله‌ای به عنوان مساله دینی در هیچ عرفی و مذهبی امری تحمیلی بر بشر نیست.

تحمیلی بودن حجاب، قانونی نیست

قانونی برای اجباری کردن حجاب نداریم. این قانون کجا آمده؟ ببینید ما در شرع، دستور داریم که زن باید حجاب داشته باشد، این مساله چیزی است که همه رسانه‌ها در موردش نوشتند، ولی این که در جامعه حجاب بر زن تحمیل شود اصلا چنین قانونی را من سراغ ندارم.

اگر شما از من سوال می‌کنید که آیا می‌توان در اسلام حجاب را اجباری کرد؟ بنده معتقدم نمی‌توان اجباری کرد.

منبع سحام‌نیوز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.