خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضور یهودیان ارتدکس در مراسم تشییع‌جنازه یک خاخام در بیت‌المقدس

حضور پرشور یهودیان ارتدکس با نقض محدودیت‌های کرونایی در مراسم تشییع‌جنازه یک خاخام برجسته در بیت‌المقدس شرکت کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)،یهودیان ارتدکس در این مراسم بالباس و کلاه‌های سیاه در خارج از خانه خاخام مشولام جمع شده بودند. این در حالی است که بر اساس اعلام مقامات بهداشت اسرائیل اجتماع بیش از ۱۰ نفر در فضای باز ممنوع است.

تصاویر خبری تابوت او را نشان می‌دهد که در میان هزاران نفر که برای ادای احترام گردآمده‌اند از میان شهر بیت‌المقدس عبور داده می‌شود. این تازه‌ترین نمونه از رویدادهای متعددی ازاین‌دست است که متعصبان افراطی در اسرائیل بدون توجه به محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا برگزار می‌کنند.

یهودیان ارتدکس
عکس‌های خبری هزاران نفر در شهر اورشلیم نشان می‌دهد که برای ادای احترام به او آمده بودند عکس independentpersian

اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق یهودیان شرکت‌کننده در مراسم تشییع‌جنازه خاخام از ماسک استفاده نکرده بودند و آن‌هایی نیز که ماسک داشتند آن را روی چانه خود قرار داده بودند.

تشییع‌جنازه یهودی‌های ارتدکس
خاکسپاری ۲۰ هزار نفری دو خاخام اسرائیلی در شرایط قرنطینه سراسری عکس فرارو

آلون هالفون یکی از مقامات پلیس اورشلیم در مصاحبه با شبکه ۱۳ گفت پلیس چاره‌ای نداشت جز اینکه اجازه بدهد مراسم پرازدحام سولوویتچیک برگزار شود.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی سلوویچک محقق برجسته مذهبی بوده و ریاست تعدادی از مراکز آموزش یهودیان را نیز بر عهده داشته است.

یهودیان ارتدکس
عکس فرارو

طبق اعلام وزارت بهداشت اسرائیل تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار اسرائیلی به ویروس کرونا مبتلا شده و حدود ۵ هزار نفر نیز جان باخت‌اند.

فرآوری: محمد پناه زاده

منابع:

تشییع جنازه عجیب یک خاخام! / سایت فرارو

خاکسپاری ۲۰ هزار نفری دو خاخام اسرائیلی در شرایط قرنطینه سراسری/ ایندیپندنت فارسی

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.