خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش فشارها علیه شیعیان بحرین در آستانه عاشورا

در بحرین مردم از رژیم آل خلیفه می‌خواهند که قدرت را رها کند چرا که این‌روزها رژیم، سرکوب بی‌رحمانه شیعیان این کشور را پیش از برگزاری مراسم عاشورای حسینی تشدید کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، فعالان شبکه‌های اجتماعی بحرین، ویدئوها و تصاویری از نیروهای رژیم حاکم منتشر کرده‌اند که در خیابان‌های شهر در حال پایین‌کشیدن بنرها و پرچم‌های مربوط به مراسم بزرگداشت عاشورا هستند.

جامعه شیعه بحرین مدت‌هاست که از تبعیض و به حاشیه‌راندن رژیم مورد حمایت غرب شکایت دارد. به گفته سازمان‌های حقوق بشری، مقامات بحرینی از زمان وقوع خیزش مردمی و اعتراضات سراسری در سال ۲۰۱۱ محدودیت‌های شدیدی را بر آزادی مذهبی اکثریت جامعه اعمال کرده‌اند.

مقامات زندان بدنام «جاو» بحرین به بهانه بی‌نظمی‌های احتمالی از برگزاری مراسم محرم توسط زندانیان جلوگیری کرده‌اند.

حسین هلال احمد، ناراضی سیاسی زندانی گفت که نگهبانان زندان اقدامات محدودکننده را به زندانیان ساختمان ۷ اطلاع داده‌ و اعلام کرده‌اند که به زندانیان اجازه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم را نمی‌دهند.

وی گفت که این ممنوعیت پس از آن اعلام شد که تعدادی از مأموران مدعی شدند مواردی از تخلفات و نقض قوانین به وجود آمده است. این زندانی همچنین تصریح کرد که مقامات زندان جاو که مرکز اصلی بازداشت این کشور است، در چند ماه گذشته محدودیت‌هایی را علیه زندانیان ساختمان ۷ اعمال کرده‌اند.

زندانیان در اعتراض به این فشارها، با تحصن مسالمت‌آمیز در داخل زندان حاضر به بازگشت به اتاق خود نشدند. نگهبانان زندان تهدید کردند که در صورت عدم لغو تحصن از زور استفاده خواهند کرد.

اسامه الصغیر یک زندانی دیگر نیز از ممنوعیت مناسک مذهبی شکایت و تأکید کرد که زندانیان سیاسی به طور سیستماتیک هدف قرار می‌گیرند و رسانه‌های رسمی در آزار و اذیت آنها شریک هستند. این رسانه‌ها در مورد تخلفاتی که علیه آنها انجام می‌شود، سکوت خبری اعمال می‌کنند.

شیخ حسین الدیحی، معاون دبیرکل جامعه ملی اسلامی الوفاق بحرین نیز محدودیت‌های شدید مقامات بحرینی بر شهروندان شیعه را محکوم کرد . او گفت که این عمل در چارچوب سیاست نژادپرستانه‌ای است که در سال‌های اخیر اتخاذ شده است. این روحانی ارشد شیعه بحرینی خواستار اقدام متحد علیه انتخابات آینده شد.

عاشورای حسینی
شیعیان بحرین تحمیل محدودیت‌های دینی علیه برنامه‌های دینی خود را نمی‌پذیرندعکس ایکنا

شیخ دیحی با اشاره به شکاف عمیق بین ملت بحرین و رژیم منامه اظهار کرد که مقامات بحرینی از نهادهای دولتی برای هدف قراردادن شیعیان، مراسم مذهبی و وعاظ آنها سوء استفاده می‎کنند و هرکس از دستورات سرپیچی کند به سختی مجازات خواهد شد.

شیعیان بحرین تحمیل محدودیت‌های دینی علیه برنامه‌های دینی خود را نمی‌پذیرند. از زمان آغاز قیام مردمی در اواسط فوریه ۲۰۱۱، تظاهرات ضد حکومتی در بحرین به طور منظم برگزار شده است.

مردم از رژیم آل خلیفه می‌خواهند که قدرت را رها کند و اجازه دهد یک نظام عادلانه به نمایندگی از همه بحرینی‌ها ایجاد شود. با این حال، حکومت آل خلیفه تمام تلاش خود را برای سرکوب هر شکلی از مخالفت‌ها انجام داده است.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.