خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سازمان ملل نقض حقوق مسلمانان از سوی فرانسه را محکوم کرد

کمیته شورای عالی سازمان ملل متحد در حکمی اعلام کرد که فرانسه با ممانعت دختران مسلمان از داشتن حجاب در مدارس معاهده بین‌المللی حقوق بشر را نقض می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، هیئتی از سازمان ملل متحد در حکمی اعلام کرد که فرانسه با ممانعت دختران مسلمان از داشتن حجاب در مدارس معاهده بین المللی حقوق بشر را نقض می‌کند.

کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام فرانسه حقوق تضمین شده بر اساس میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی را نقض کرده است.

تصمیم کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد پس از شکایت یک زن مسلمان فرانسوی در سال ۲۰۱۶ گرفته شد.

این زن در شکایت خود گفت که در یک برنامه آموزشی حرفه ای برای بزرگسالان در سال ۲۰۱۰ شرکت کرده بود و قبل از قبولی در این برنامه مصاحبه و آزمون ورودی را پشت سر گذاشته بود اما مدیر مدرسه، لیسه لانگوین والون در پاریس از اجازه ورود او به محوطه مدرسه با روسری خودداری کرده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: ممانعت از شرکت این دانش آموز مسلمان در دوره های حرفه ای در حالی که روسری بر سر دارد، محدودیتی در آزادی مذهبی او محسوب می شود که نقض حقوق بشر است.

در بیانیه منتشر شده از سوی کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد از فرانسه خواسته شده است در زمینه حقوق بشر به‌ویژه در رابطه با موضوع احترام به اقلیت‌های دینی، به‌ویژه جامعه مسلمانان اقدامات جدی انجام دهد.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.