خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتشار گزارش تازه از افزایش اسلام‌هراسی در کانادا

طبق گزارش جدیدی که توسط اداره آمار کانادا در خصوص اسلام‌هراسی منتشر شد، جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در این کشور در سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) در توییتر نسبت به اسلام‌هراسی نوشت: طبق اعداد و ارقام آمار کانادا، امسال، تنفر ضد مسلمانان افزایش یافت. ما تعدادی از مسلمانان کانادایی را به دلیل جرایم ناشی از نفرت در سال ۲۰۲۱ از دست دادیم. این اعداد همچنین کل داستان را بیان نمی‌کنند؛ ما می‌دانیم که تعداد جرایم ناشی از نفرت بسیار بیشتر از چیزی است که در آمار جنایات ناشی از نفرت دیده می‌شود. ما برای پایان‌دادن به همه اشکال نفرت در این کشور کارهای زیادی باید انجام دهیم.

به گفته این نهاد، تعداد جرایم با انگیزه نفرت ثبت شده توسط پلیس از سال ۲۰۱۹، بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.

از زمانی که اداره آمار کانادا شروع به ردیابی داده‌ها در سال ۲۰۰۹ کرد، امسال شاهد بیشترین تعداد جرایم ناشی از نفرت گزارش شده توسط پلیس بود.

در پاسخ به این گزارش، بنیاد روابط نژادی کانادا (CRRF) خواستار کمک بیشتر دولت به قربانیان نفرت شد و از مقامات خواست که یک صندوق ملی برای سازمان‌هایی ایجاد کند که از قربانیان جنایات ناشی از نفرت حمایت می‌کنند.

محمد هاشم، مدیر اجرایی CRRF در بیانیه‌ای آنلاین گفت: هر سال در مورد افزایش نفرت می‌شنویم و هر سال محکومیت‌هایی را شاهدیم. اما این کافی نیست. ما می‌توانیم و باید به قربانیان و جوامع برای مقابله با عواقب دردناک این جرایم بیشتر کمک کنیم.

حملات اسلام هراسی در سراسر کانادا در سطوح هشدار دهنده افزایش یافته است. نه تنها بر تعداد این حملات افزوده شده است، بلکه بسیاری از آنها در مورد زنان و دختران مسلمان اتفاق می‌افتد. نژادپرستی خیابانی اغلب الهام‌گرفته از نفرت‌پراکنی آنلاین و افراط‌گرایی است که در کانادا افزایش یافته است.

سال گذشته، شورای ملی مسلمانان کانادا مجموعه‌ای از ۶۱ توصیه را برای تمام سطوح دولت به منظور اقدام علیه اسلام هراسی، از جمله اقداماتی برای سیستم آموزشی کانادا منتشر کرد.

این سازمان پس از برگزاری جلسات مشاوره با مساجد، گروه‌های اجتماعی و سازمان‌هایی که نماینده مسلمانان کانادا در سراسر کشور هستند، این توصیه‌ها را ارائه کرد.

به گزارش اداره آمار کانادا، سه هزار و ۳۶۰ جنایت ناشی از نفرت در سال گذشته توسط پلیس گزارش شده است که نسبت به دو هزار و ۶۴۶ مورد در سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.