تحلیلی خبری ردنا (ادیان نیوز)
The news is by your side.

بیشترین تأکید رسول الله در چه زمینه ای بود؟

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام قربانعلی رحمانی، کارشناس دینی گفت: خداوند در
قرآن خطاب به پیامبر فرمود به مردم بگو این رسول ما مانند پیامبران گذشته
از فرستادگان ماست و بعد از آن نیز پیامبرانی بوده اند آیا بعد از رحلت
پیامبر به سیر قهقرایی بازگشته یا در مسیر صلاحی که هستید، خواهید ماند؟

خطیب این مجلس با بیان اینکه این مطلب هشداری از خداوند به مردم است،
اظهار داشت: اگر کسی یا جامعه ای بعد از رحلت پیامبر به جاهلیت بازگردد
ضرری متوجه خداوند نمی شود.

وی افزود: خداوند به مردمی که بر اثر بی استقامتی از دین روی برمی گردانند
می فرماید به هیچ وجه در قیامت از شما عذر و بهانه ای را قبول نمی کنم و
این در حالی است که خودتان و جامعه تان متضرر شده است.

خطیب این مجلس با اشاره به اینکه خدای متعال در عرض ۲۳ سال تمام احکام را
برای مردم بیان فرمودند، خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) فرمودند پیغمبر اسلام
بیش از هر چیز درباره ولایت، امامت و فضایل امیرالمومنین علی (ع) مطالبی
ایراد فرمودند.

وی ادامه داد: وقتی پیامبر(ص) در اواخر عمرشان مریض شدند در مسجد برای
مردم دعا کردند و توصیه هایی بیان فرمودند و چندین مرتبه تأکید کردند هر
کسی حقی بر گردن بنده دارد بفرماید، فردی به ایشان گفت مرا برای کاری
فرستاده بودید و من از دید خودم سه درهم خرج کردم و پیامبر به فضل فرمودند
سه درهم به او بدهید و فردی گفت روزی کاری را با هزینه بیت المال انجام
دادم، پیامبر پرسید چرا این کار را کردی آن شخص گفت نیاز داشتم و پیامبر به
فضل فرمودند سه درهم از او بگیرید. در همان مجلس فردی به اشتباهش اعتراف
کرد که دومی گفت چرا در این دنیا نزد مردم گناهت را گفتی که در این حال
پیامبر فرمودند ابن خطاب بنشین آبروریزی در دنیا در برابر از بین رفتن آبرو
در قیامت چیزی نیست و خطاب به آن فرد گفت خدا به تو صدق در گفتار عطا کند.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی که در ایام سوگواری آل الله سخنرانی می کرد،
ادامه داد: پیامبر فرمودند از میان شما می روم اما دو چیز گرانبها را در
میان شما می گذارم کتاب خدا (قرآن) و عترت، این دو  از هم جدایی ناپذیر
هستند تا اینکه در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه بنا بر این کلام پیامبر اسلام قرآن و عترت لازم و
ملزوم یکدیگر هستند، تصریح کرد: نه قرآن بدون عترت و نه عترت بدون قرآن
معنا دارد لذا این دو همواره در کنار یکدیگر خواهند بود.

منبع : شبستان

به خواندن ادامه دهید

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.