خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افتتاح موزه «تاریخ یهود» مراکش

موزه تاریخ یهود که مراکشی ها آن را به عنوان «بیت الیهودا» نیز نامگذاری می کنند در ساختمانی به مساحت سیصد متر مربع و در دو طبقه در شهر طنجه مراکش افتتاح شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، موزه تاریخ یهود روز گذشته و در ادامه فرآیند عادی سازی روابط با اسرائیل جمعی از مقامات مراکشی و اسرائیلی ضمن حضور در شهر تاریخی طنجه موزه یهودیان این شهر موسوم به «تاریخ یهود» را رسما افتتاح کردند.

موزه تاریخ یهود که مراکشی ها آن را به عنوان «بیت الیهودا» نیز نامگذاری می کنند در ساختمانی به مساحت سیصد متر مربع و در دو طبقه در شهر طنجه مراکش افتتاح شد و همه روزه بازدید از این مکان برای عموم آزاد می باشد.

در این مجموعه اشیاع تاریخی مربوط به پوشش زنان و مردان یهودی در طول تاریخ و نیز بقایای بجای مانده از دوران زندگی یهودیان در آفریقا و بخشی از کشور مراکش قرار داده شده است.

تاریخ یهود
افتتاح این موزه نشان میدهد مراکش جامعه یهودیان خود را به عنوان بخشی از فرهنگ این کشور به رسمیت شناخت عکس حوزه

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم همچنین وزیر میراث فرهنگی مراکش در مصاحبه با رسانه ها نسبت به بازسازی ساختمان قدیمی کنیسه آسایاگ در شهر طنجه نیز قول مساعد داد.

شهر طنجه مراکش به عنوان نقطه ای که آفریقا را به اروپا وصل می کند همواره در طول تاریخ از جایگاه و موقعیت بسیاری خوبی برخوردار بوده است تا جایی که از ابتدای تاریخ تا کنون حاکمیت ها و سلطنت های بسیاری را به خود دیده از جمله اینکه فاطمیان مصر و مراکش در حدود سالیان متوالی این شهر را به عنوان یکی از پایتخت های مهم حکومت شیعی خود قرار داده بودند.

منبع حوزه
به خواندن ادامه دهید

نظرات بسته شده است.