خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دستگیری نماینده پارلمان هندی به جرم توهین به ساحت پیامبر (ص)

پلیس حیدرآباد هند راجا سینگ، نماینده پارلمان هندی و عضو حزب حاکم این کشور را به جرم توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) دستگیر شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پلیس حیدرآباد از دستگیری راجا سینگ، نماینده پارلمان هندی و عضو حزب بهاراتیا جاناتا، حزب حاکم بر هند، به جرم توهین به عقاید مذهبی و ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام خبر داد.

پیش‌تر تعداد زیادی از مسلمانان هند با برگزاری تظاهراتی خواهان دستگیری وی شدند. سینگ به اظهار نظرهای تفرقه‌انگیز و نفرت‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی علیه مسلمانان مشهور است.

اظهارت متعدد وی علیه مسلمانان همواره اعتراض گسترده را در پی داشته است. اظهارات وی به‌صورت عمده جامعه مسلمانان هند را هدف قرار داده است. در سال ۲۰۲۰، فیسبوک حضور سینگ در این شبکه و اینستاگرام را به دلیل ترویج نفرت تعلیق و با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: اظهارات و مطالب منتشر شده از سوی وی خشونت و نفرت را تبلیغ می‌کرده و از این‌ رو با خط مشی ما در تضاد است. با این حال وی در آن زمان ادعا کرد از سال ۲۰۱۹ دیگر در این شبکه‌ها حضور ندارد.

پارلمان هندی
محکومیت اظهارات توهین آمیز مقامات حزب حاکم هند علیه پیامبر اکرم ص عکس شفقنا

در ۲۰ اوت همان سال پلیس حیدرآباد سینگ را به دلیل تهدید منور فاروقی، کمدین مسلمان بازداشت کرد. در فوریه همان سال کمیسیون انتخابات اخطاریه‌ای خطاب به وی صادر کرد، چرا که گفته می‌شد او مردم ایالت اوتارپرادش را تهدید کرده است که در صورتی که به حزب بهاراتیا جاناتا رأی ندهند، خانه‌های آنها را با بولدوزر خراب خواهد کرد.

در ویدئویی که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته، راجا سینگ به جامعه مسلمانان به دلیل انفجار جمعیت حمله می‌کند. او همچنین مسلمانان را متهم می‌کند هرکس را که علیه مذهب آنها سخنی بگوید، به قتل خواهند رساند. وی سپس اظهارت ناپور شارما، سخنگوی معلق شده این حزب علیه پیامبر (ص) را تکرار کرد.

پس از انتشار این ویدئو مسلمانان حیدرآباد با برگزاری تظاهراتی خواهان دستگیری وی شدند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.