خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تقدیر رایزن فرهنگی ایران در بیروت از ورزشکار ضد صهیونیست لبنان

سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی ایران در بیروت با حضور در منزل «شربل ابوضاهر»، بوکسور لبنانی که از مسابقه با ورزشکار رژیم صهیونیستی خودداری کرده بود، از وی تقدیر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این برنامه با حضور الله کرم مشتاقی، رایزن سیاسی سفارت ایران در بیروت انجام شد.

این هیئت به قهرمان لبنانی که در جریان مسابقات جهانی هنرهای رزمی که اخیراً در ابوظبی امارات برگزار شد، از مسابقه با ورزشکار رژیم صهیونیستی خودداری کرد، هدیه‌ای تقدیم کرد.

باقرزاده که در جمع شرکت‌کنندگان در مراسم قدردانی و خانواده ابوضاهر سخن می‌گفت، بیان کرد: رژیم صهیونیستی با حضور در میادین ورزشی بین‌المللی تلاش می‌کند برای خود مشروعیت پیدا کند؛ اما ورزشکاران آزاده، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و با نمایندگان آن مسابقه نمی‌دهند.

وی افزود: در گذشته رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی مانند رژیم صهیونیستی بود و بسیاری از ورزشکاران در سراسر جهان از رقابت با آن و به رسمیت شناختنش خودداری می‌کردند تا این که این نظام حذف شد و به خواست خداوند این رژیم جنایت‌کار نیز از میان خواهد رفت.

رایزن فرهنگی ایران در بیروت تصریح کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها بر لزوم دفاع دولت جمهوری اسلامی ایران از حقوق ورزشکاران ایرانی و غیر ایرانی که از رقابت با نمایندگان رژیم صهیونیستی خودداری می‌کنند، تأکید کرده است.

باقرزاده تأکید کرد: قدردانی ما امروز از این قهرمان لبنانی و حضور در خانه وی در این راستا بوده است و ما به شربل ابوضاهر که از رقابت با صهیونیست‌ها خودداری کرد و به خانواده بزرگوارش که چنین فرزندی تربیت کرده، تبریک می‌گوییم.

پدر این بوکسور لبنانی نیز با تشکر از جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: کاری که او انجام داد، متأثر از آموزه رد اشغال فلسطین است، آموزه‌ای که وی از کودکی با آن بزرگ شده است.

رایزن فرهنگی ایران در پایان به پاس قدردانی از مواضع شجاعانه این ورزشکار لبنانی، هدیه‌ای را به وی تقدیم کرده و برایش آرزوی موفقیت و سربلندی بیشتر کرد.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.