خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

طرح تقویت همکاری کشورهای اسلامی در تولید دارو تصویب شد

در دومین نشست نهادهای ملی نظارت بر دارو در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، برنامه تقویت همکاری میان نهادهای دارویی در کشورهای اسلامی عضو تصویب شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در دومین نشست نهادهای ملی نظارت بر امور دارو در کشورهای عضو این سازمان، برنامه تقویت همکاری بین نهادهای مرتبط در این کشورها با هدف تسهیل دستیابی به دارو و واکسن‌های ایمن و با کیفیت مناسب به تصویب رسید. این طرح از سال جاری میلادی تا دو سال آینده اجرا خواهد شد.

دومین نشست نهادهای ملی نظارت بر دارو در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی سه‌شنبه، ۱۵ شهریور در استانبول به پایان رسید.

طرح تصویب شده در راستای افزایش همکاری‌های دارویی، ۸ هدف اصلی را دنبال می‌کند که تقویت همکاری و شبکه‌سازی بیان نهادهای مسئول در حوزه دارو در کشورهای اسلامی عضو به منظور توسعه قابلیت‌های منابع انسانی، ایجاد و تقویت هماهنگی منطقه‌ای و پیوند شبکه‌های دارویی کشورهای عضو به همدیگر از جمله مهم‌ترین این اهداف است.

در این نشست همچنین بیانیه استانبول به تصویب رسید و در آن بر ضرورت شناخت چالش‌های ناشی از شیوع کرونا تأکید شده است.

همچنین کشورهای عضو در این بیانیه اعلام کردند که از نابرابری موجود در میان کشورهای اسلامی در زمینه تولید دارو و امکانات بهداشتی آگاه هستند چرا که برخی از این کشورها توانایی کافی برای تولید دارو را ندارند.

با این حال در ادامه بیانیه از پیشرفت‌های امیدوارکننده در مورد مطالعات پژوهشی واکسن که در کشورهای عضو انجام گرفته، تقدیر شده است.

در این نشست نمایندگانی از بانک توسعه اسلامی و سازمان بهداشت جهانی نیز حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این نشست به منظور آشنایی با تجربیات ترکیه در صنعت داروسازی به صورت میدانی از برخی واحدهای تولید دارو در استانبول بازدید می‌کنند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.