خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تشدید فشار بر اقلیت مسلمان در فرانسه

نابسامانی وضعیت اقلیت مسلمان در کشور فرانسه نشان می دهد که ۱۰۰ مبلغ مذهبی و رئیس انجمن‌ اسلامی را اخراج کرده اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دولت فرانسه در حال تهیه فهرستی از مبلغان مذهبی و رؤسای انجمن‌های اسلامی برای اخراج آن‌ها به عنوان اقلیت مسلمان حاضر در این کشور است.

وزیر کشور فرانسه، فهرستی را با هدف مبارزه با اسلامگرایی افراطی تهیه کرده است که حدود ۱۰۰ شخصیت از مبلغان مذهبی و رؤسای انجمن‌های اسلامی را شامل می‌شود.

بر اساس تحقیقاتی که وبسایت فرانسوی «Mediapart» انجام داده است، جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه، در حال تهیه فهرستی از وعاظ و رؤسای انجمن‌ها برای اخراج از این کشور است؛ از جمله این افراد می‌توان به رئیس سابق اتحادیه سازمان‌های اسلامی در فرانسه اشاره کرد که طبق این گزارش، متحد تاریخی وزارت کشور محسوب می‌شود.

این اقدام وزارت کشور فرانسه پس از آن انجام می‌شود که وزیر کشور به ناتوانی در اخراج حسن ایکوسن، امام جماعت مسجد متهم شد کسی که به نفرت‌انگیزی متهم شده بود.

وزیر کشور فرانسه در یک برنامه زنده تلویزیونی تصریح کرد که از زمان به قدرت رسیدن امانوئل ماکرون در این کشور، ۷۳۴ خارجی تندرو از کشور اخراج شده‌اند که از این تعداد ۷۲ نفر در هفت ماه گذشته از این کشور طرد شده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده است: «به نظر می‌رسد یکی از اهداف وزیر کشور، احمد جاب‌الله، رئیس سابق اتحادیه سازمان‌های اسلامی است که به حمایت از ماکرون شناخته می‌شود؛ کسی که از دهه ۱۹۸۰ در خاک فرانسه زندگی می کند اما حدود سه سال است مقامات فرانسوی تمایلی به تمدید اقامت وی ندارند.»

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.