خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تلاش تندروها برای ممانعت از دیدار شیخ الازهر با پاپ فرانسیس

احمد الطیب، شیخ الازهر در سخنانی تصریح کرد: برخی تندروها وجود دارند که پیوسته سعی کرده‌اند مانع ملاقات من با پاپ فرانسیس شوند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، احمد الطیب، شیخ الازهر گفت: تندروهایی وجود دارند که پیوسته سعی کرده‌اند مانع ملاقات من با پاپ شوند و حتی گاهی اوقات دیدار من با رهبر کاتولیک‌ها را تحریم کرده‌اند.

شیخ الازهر طی سخنانی در هفتمین اجلاس رهبران دینی جهان افزود: وقتی این دو نفر خالصانه اولین بار با هم ملاقات کردند، هر کدام احساس کرد که دیگری را چند سالی است می‌شناسد. پس خیلی زود احساس محبت و دوستی و صمیمیت نسبت به هم پیدا کردند.

احمد الطیب در ادامه گفت: سند برادری انسانی به عنوان اولین پیمان بشردوستانه بین مسیحیان و مسلمانان در عصر مدرن ما آمده است تا این نظریه را تأیید کند که الازهر پیوسته به آن اعتقاد داشته و به آن فرا می‌خواند. این سند عبارت است از اینکه هر زمان طوفان‌های شیطانی سعی می‌کنند، پایه‌های تمدن بشری را به لرزه درآورده و آن را ریشه‌کن کنند، هرگونه ملاقات جدی و مسئولانه بین رهبران ادیان، ناگزیر به مسیری برای نجات آن تبدیل می‌شود.

شیخ الازهر از علمای ادیان و شخصیت‌های مختلف خواست تا جلسه‌ای ویژه برگزار کنند و در آن با صراحت و شفافیت کامل به این موضوع بپردازند که آن‌ها و رهبران، سیاستمداران و اقتصاددانان در قبال این بلایای اخلاقی و طبیعی که آینده همه بشریت را تهدید می‌کند، چه وظایف و مسئولیت‌هایی دارند.

هفتمین کنفرانس رهبران دینی روز چهارشنبه با حضور احمد الطیب، شیخ الازهر و پاپ فرانسیس، پاپ کلیسای کاتولیک و تعدادی از رهبران دینی سراسر جهان در قزاقستان آغاز به کار کرد.

احمد الطیب در سخنرانی خود در این کنفرانس گفت: هر چند که ما معترفیم تمدن غرب در دو قرن گذشته جهش‌های بزرگی برای بشریت داشته و دستاوردهای عملی شگرفی را در زمینه های علمی، صنعتی، پزشکی، آموزشی، هنری و فرهنگی، حمل و نقل، علوم ارتباطات و علوم فضایی محقق کرده است، اما زوال جنبه معنوی و فقدان بعد اخلاقی در سرنوشت انسان معاصر و تمسخر عمدی و از پیش برنامه‌ریزی شده پیام‌های آسمانی، باعث شده که این تمدن فارغ از هرگونه ارزش واقعی باشد.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.